Title
Uticaj poznatih ličnosti na imidž destinacije i ponašanje turista u međunarodnom okruženju
Creator
Marković, Ivana, 1982-
CONOR:
58758153
Copyright date
2024
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Deliti pod istim uslovima 3.0 Srbija (CC BY-NC-SA 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence i ako se prerada distribuira pod istom ili sličnom licencom. Ova licenca ne dozvoljava komercijalnu upotrebu dela i prerada. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Inventory ID
3723
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 30.09.2024.
Other responsibilities
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Kragujevcu
Faculty
Ekonomski fakultet
Group
Katedra za opštu ekonomiju i privredni razvoj
Alternative title
The influence of celebrity endorsement on destination image and tourist behavior in an international environment
Publisher
[I. M. Marković]
Format
XI, 264 lista
Abstract (sr)
Poslednjih godina, u literaturi iz oblasti turizma poseban fokus se stavlja na
promotivne aktivnosti koje kreiraju i podstiču turističku tražnju. Ova tema
posebno je važna kada se uzme u obzir činjenica da današnji turisti imaju veliki izbor
destinacija za odmor, a da su informacije o destinacijama lako dostupne. Iz tog
razloga, pred donosiocima odluka u marketingu destinacija je izazovan zadatak
privlačenja pažnje turista, koja je postala ograničen resurs. Promotivna tehnika
koja privlači pažnju ciljnih segmenata je angažovanje poznatih ličnosti u
promotivnim aktivnostima.
U skladu sa tim, predmet doktorske disertacije je razmatranje efekta poznatih
ličnosti u promotivnim aktivnostima u turizmu. Osnovni cilj disertacije je da se
ispita efekat poznatih ličnosti u promotivnim aktivnostima na imidž turističke
destinacije i ponašanje turista, kao i na koji način dimenzije nacionalnih kultura
utiču na efekat poznatih ličnosti u promotivnim aktivnostima.
Primenom odgovarajućih statističkih metoda potvrđen je uticaj poznatih ličnosti
u promotivnim aktivnostima na imidž turističke destinacije, kao i na ponašanje
turista u kontekstu odabira destinacije, spremnosti da se destinacija preporuči i
razvije emocionalna privrženost. Takođe, ustanovljen je uticaj imidža turističke
destinacije na ponašanje turista. Nadalje, utvrđeno je da efekat poznatih ličnosti
zavisi od dimenzija nacionalnih kultura. U međunarodnom okruženju, promotivne
poruke sa poznatim ličnostima biće povoljnije prihvaćene u kolektivističkim
kulturama i kulturama sa visokim indeksom za distancu moći.
Holistički pristup istraživanju omogućio je generisanje značajnih teorijskih i
praktičnih doprinosa doktorske disertacije. Naime, istraživanjem se došlo do
novih informacija i saznanja kojima se dopunjuje postojeća literatura iz ove oblasti.
Nadalje, rezultati istraživanja daju smernice donosiocima odluka u marketingu
destinacija za kreiranje promotivnih strategija, pozicioniranje i unapređenje imidža
turističke destinacije i brendiranje turističkih destinacija.
Abstract (en)
In recent years, the tourism literature has increasingly emphasized promotional activities
aimed at generating and stimulating tourism demand. This focus is particularly significant
given the abundance of vacation destinations available to today's tourists and the easy
accessibility of destination information. Consequently, destination marketing decision-makers
encounter the challenge of capturing tourists' attention, which has become a limited resource.
One effective promotional technique that targets specific segments is celebrity endorsement.
Therefore, the subject of the doctoral dissertation is the examination of the impact of celebrity
endorsement in tourism. Its primary objective is to explore how celebrity endorsement affects
tourist destination image and tourist behavior, and how national cultural dimensions influence
the effectiveness of celebrity endorsement in promotional activities.
Applying appropriate statistical methods confirmed the influence of celebrity endorsement on
destination image and tourist behavior, particularly in relation to destination choice,
willingness to recommend the destination, and emotional attachment. Additionally, the
research established the impact of destination image on tourist behavior. Furthermore, it was
found that the effectiveness of celebrity endorsement varies depending on national cultural
dimensions. In an international environment, promotional messages featuring celebrities are
more favourably received in collectivistic cultures and cultures characterized by a high power
distance index.
A holistic approach to research enabled the generation of significant theoretical and practical
contributions of the doctoral dissertation. The research provided new information and findings
that supplement the existing literature in this field. Furthermore, the research findings provide
guidelines for decision-makers in destination marketing to create promotional strategies, refine
positioning, and enhance tourist destination image and branding.
Authors Key words
poznate ličnosti, promotivne aktivnosti, imidž destinacije,
ponašanje turista, kultura
Authors Key words
celebrity endorsement, promotional activities, destination image, tourist behavior,
culture
Classification
339.138:338.48(043.3)
Subject
Turizam
Type
Tekst
Abstract (sr)
Poslednjih godina, u literaturi iz oblasti turizma poseban fokus se stavlja na
promotivne aktivnosti koje kreiraju i podstiču turističku tražnju. Ova tema
posebno je važna kada se uzme u obzir činjenica da današnji turisti imaju veliki izbor
destinacija za odmor, a da su informacije o destinacijama lako dostupne. Iz tog
razloga, pred donosiocima odluka u marketingu destinacija je izazovan zadatak
privlačenja pažnje turista, koja je postala ograničen resurs. Promotivna tehnika
koja privlači pažnju ciljnih segmenata je angažovanje poznatih ličnosti u
promotivnim aktivnostima.
U skladu sa tim, predmet doktorske disertacije je razmatranje efekta poznatih
ličnosti u promotivnim aktivnostima u turizmu. Osnovni cilj disertacije je da se
ispita efekat poznatih ličnosti u promotivnim aktivnostima na imidž turističke
destinacije i ponašanje turista, kao i na koji način dimenzije nacionalnih kultura
utiču na efekat poznatih ličnosti u promotivnim aktivnostima.
Primenom odgovarajućih statističkih metoda potvrđen je uticaj poznatih ličnosti
u promotivnim aktivnostima na imidž turističke destinacije, kao i na ponašanje
turista u kontekstu odabira destinacije, spremnosti da se destinacija preporuči i
razvije emocionalna privrženost. Takođe, ustanovljen je uticaj imidža turističke
destinacije na ponašanje turista. Nadalje, utvrđeno je da efekat poznatih ličnosti
zavisi od dimenzija nacionalnih kultura. U međunarodnom okruženju, promotivne
poruke sa poznatim ličnostima biće povoljnije prihvaćene u kolektivističkim
kulturama i kulturama sa visokim indeksom za distancu moći.
Holistički pristup istraživanju omogućio je generisanje značajnih teorijskih i
praktičnih doprinosa doktorske disertacije. Naime, istraživanjem se došlo do
novih informacija i saznanja kojima se dopunjuje postojeća literatura iz ove oblasti.
Nadalje, rezultati istraživanja daju smernice donosiocima odluka u marketingu
destinacija za kreiranje promotivnih strategija, pozicioniranje i unapređenje imidža
turističke destinacije i brendiranje turističkih destinacija.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.