Title
Efekti primene softverskog paketa GeoGebra na sadržajima geometrije u početnoj nastavi matematike
Creator
Milikić, Milan, 1988-
CONOR:
26009191
Copyright date
2023
Object Links
Select license
Autorstvo-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, bez promena, preoblikovanja ili upotrebe dela u svom delu, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence. Ova licenca dozvoljava komercijalnu upotrebu dela. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Inventory ID
3714
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 01.06.2023.
Other responsibilities
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Kragujevcu
Faculty
Pedagoški fakultet, Užice
Alternative title
ǂThe ǂeffects of the use of the GeoGebra software on geometry contents in initial mathematics education
Publisher
[M. P. Milikić]
Format
376 listova
Abstract (sr)
Predmet rada jeste ispitivanje efekata primene softverskog paketa GeoGebra u
učenju sadržaja geometrije u četvrtom razredu osnovne škole na poboljšanje
obrazovnih postignuća učenika, trajnost znanja, motivaciju učenika za učenje i
ispitivanje stavova učenika i učitelja o paketu GeoGebra. U teorijskom delu rada
predstavljene su karakteristike softverskog paketa, prednosti i ograničenja njegove
upotrebe prilikom učenja geometrije, kao i specifičnosti geometrijskog mišljenja
učenika mlađih razreda osnovne škole. Prikazane su mogućnosti primene softverskog
paketa prilikom uvođenja pojma geometrijske figure u ravni i prostoru, kao i doprinos
paketa GeoGebra vizuelizaciji pomenutih pojmova.
Cilj eksperimentalnog dela bio je da se utvrde i istraže efekti posebno
osmišljenog modela učenja na poboljšanje nivoa obrazovnih postignuća učenika,
trajnost na taj način stečenih znanja i da se ispitaju stavovi i mišljenja učenika i
učitelja o učenju geometrije primenom softvera GeoGebra. Rezultati dobijeni
istraživanjem ukazuju na to da realizacija nastave geometrije uz upotrebu softverskog
paketa ostvaruje pozitivne efekte na postignuća učenika na sva tri nivoa obrazovnih
postignuća, doprinosi povećanju trajnosti znanja i utiče na formiranje pozitivnijih
stavova učenika prema geometriji i nastavi matematike uopšte.
Dobijeni rezultati pokazali su da primena softvera GeoGebra pomaže
učenicima mlađih razreda osnovne škole da lakše vizuelizuju geometrijske pojmove.
U dinamičnom GeoGebra okruženju učenici imaju mogućnost manipulisanja objektima,
što im omogućava sveobuhvatnije sagledavanje geometrijskih figura, pri čemu ova
karakteristika softvera posebno dolazi do izražaja kada su u pitanju geometrijske
figure u prostoru.
Abstract (en)
The subject of the dissertation is the examination of the effects of implementing
GeoGebra software package in teaching geometry contents in fourth grade of elementary
school on improving students’ academic achievements, durability of their knowledge, their
motivation for learning, as well as the examination of both students’ and teachers’ attitudes
towards the GeoGebra package. The theoretical part of the paper presents the features of the
software package, the advantages and limitations of its use in learning geometry, as well as the
specifics of the geometric thinking of junior elementary school students. The possibilities of
applying the software package in introducing the concept of plane and space geometric figures
are presented, together with the contribution of GeoGebra to students’ ability to visualize the
concepts.
The aim of the experimental part was to investigate the effects of a specially designed
learning model on improving the level of educational achievements of students, the durability
of knowledge acquired in this way, and to examine the attitudes of students and teachers
towards learning geometry with the use of GeoGebra software. The research results indicate
that teaching geometry with the use of the software package has positive effects on students’
achievements at all three levels of educational achievements, contributes to increasing the
durability of their knowledge and affects the formation of more positive attitudes of students
towards geometry and mathematics in general.
The results showed that the application of the GeoGebra software helps junior
elementary school students visualize space geometric figures more easily. In the dynamic
GeoGebra environment, students have the possibility to manipulate objects, which enables
them to better understand geometric figures, especially when it comes to space geometric
figures.
Authors Key words
geometrija, obrazovni softver, GeoGebra, vizuelizacija,
očiglednost, postignuća učenika, trajnost znanja, početna nastava matematike.
Authors Key words
geometry, educational software, GeoGebra, visualization, obviousness,
student achievement, durability of knowledge, initial mathematics education.
Classification
371.3::51]:373.32(043.3)
371.3::51]:004.4(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Predmet rada jeste ispitivanje efekata primene softverskog paketa GeoGebra u
učenju sadržaja geometrije u četvrtom razredu osnovne škole na poboljšanje
obrazovnih postignuća učenika, trajnost znanja, motivaciju učenika za učenje i
ispitivanje stavova učenika i učitelja o paketu GeoGebra. U teorijskom delu rada
predstavljene su karakteristike softverskog paketa, prednosti i ograničenja njegove
upotrebe prilikom učenja geometrije, kao i specifičnosti geometrijskog mišljenja
učenika mlađih razreda osnovne škole. Prikazane su mogućnosti primene softverskog
paketa prilikom uvođenja pojma geometrijske figure u ravni i prostoru, kao i doprinos
paketa GeoGebra vizuelizaciji pomenutih pojmova.
Cilj eksperimentalnog dela bio je da se utvrde i istraže efekti posebno
osmišljenog modela učenja na poboljšanje nivoa obrazovnih postignuća učenika,
trajnost na taj način stečenih znanja i da se ispitaju stavovi i mišljenja učenika i
učitelja o učenju geometrije primenom softvera GeoGebra. Rezultati dobijeni
istraživanjem ukazuju na to da realizacija nastave geometrije uz upotrebu softverskog
paketa ostvaruje pozitivne efekte na postignuća učenika na sva tri nivoa obrazovnih
postignuća, doprinosi povećanju trajnosti znanja i utiče na formiranje pozitivnijih
stavova učenika prema geometriji i nastavi matematike uopšte.
Dobijeni rezultati pokazali su da primena softvera GeoGebra pomaže
učenicima mlađih razreda osnovne škole da lakše vizuelizuju geometrijske pojmove.
U dinamičnom GeoGebra okruženju učenici imaju mogućnost manipulisanja objektima,
što im omogućava sveobuhvatnije sagledavanje geometrijskih figura, pri čemu ova
karakteristika softvera posebno dolazi do izražaja kada su u pitanju geometrijske
figure u prostoru.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.