Title
Sistem za upravljanje odnosima sa kupcima kao tehnološka podrška poslovnom odlučivanju
Creator
Nedeljković, Ivana, 1997-
CONOR:
63026953
Copyright date
2023
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Inventory ID
3709
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 24.04.2024.
Other responsibilities
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Kragujevcu
Faculty
Ekonomski fakultet
Alternative title
Customer relatiobship management system as a technological suppprt fpr business decision-making
Publisher
[I. S. Nedeljković]
Format
XIII, 287 listova
Abstract (sr)
Napredak u informacionoj tehnologiji je omogućio pojavu novih tehnoloških rešenja
koja pružaju podršku poslovanju organizacija. Jedno od takvih rešenja jeste i CRM
tehnologija, koja omogućava organizacijama da prikupljaju, čuvaju, pristupaju, dele i
analiziraju velike količine podataka o kupcima. Stoga, predmet doktorske
disertacije jeste CRM kao tehnološka podrška i efekti koji proizilaze iz njegove
implementacije u organizacijama. U disertaciji je ukazano na koji način CRM sistem
utiče na organizacije koje ga primenjuju, kao i na ključne determinante nemere
upotrebe pomenute tehnologije. Takođe, akcenat je stavljen na primenu poslovne
analitike kao važnog elementa sistema za podršku odlučivanju u CRM-u. Osnovni
cilj doktorske disertacije je razvoj modela koji uz podršku savremene informaciono
kumunikacione tehnologije pruža podršku odlučivanju i omogućava unapređenje
performansi upravljanja odnosima sa kupcima.
U doktorskoj disertaciji su sprovedena tri empirijska istraživanja. Prvim
empirijskim istraživanjem je dokazano da CRM ima statistički značajne efekte na
organizacione performanse. U drugom empirijskom istraživanju je analiza pokazala
da karakteristike zadatka nemaju, a da karakteristike CRM tehnologije imaju
statistički značajan uticaj na usaglašenost zadatka i CRM tehnologije. Pored
navedenog, dokazano je da usaglašenost zadatka i CRM tehnologije značajno pozitivno
utiče na očekivane performanse, kao i da očekivane performanse, društveni uticaj i
tehnički uslovi značajno pozitivno utiču na nameru upotrebe CRM tehnologije. U
trećem empirijskom istraživanju su identifikovani pozitivni efekti poslovne
analitike na donošenje odluka, kao i pozitivan uticaj donošenja odluka na SRM
performanse. Pored navedenog, razvijen je aplikativni softver, odnosno model za
podršku odlučivanju u upravljanju odnosima sa kupcima.
Abstract (en)
Advances in information technology have enabled the emergence of new technological
solutions that support the business of organizations. One such solution is CRM technology,
which enables organizations to collect, store, access, share, and analyze large amounts of
customer data. Therefore, the subject of the doctoral dissertation is CRM as technological
support and the effects resulting from its implementation in organizations. In the dissertation,
it was pointed out how the CRM system affects the organizations that apply it, as well as the
key determinants of the inappropriate use of the mentioned technology. Also, emphasis is
placed on the application of business analytics as an important element of the decision support
system in CRM. The main goal of the doctoral dissertation is the development of a model
that, with the support of modern information and communication technology, provides
decision-making support and enables the improvement of customer relationship management
performance.
Three empirical studies were conducted in the doctoral dissertation. The first empirical
research proved that CRM has statistically significant effects on organizational performance.
In another empirical study, the analysis showed that the task characteristics do not and that the
CRM technology characteristics have a statistically significant influence on the task
technology fit. In addition to the above, it has been proven that the technology fit has a
significant positive effect on expected performance, as well as that expected performance,
social impact, and facilitating conditions have a significant positive effect on the intention to
use CRM technology. In the third empirical study, the positive effects of business analytics on
decision-making were identified, as well as the positive impact of decision-making on CRM
performance. In addition to the above, application software was developed, i.e. a model for
decision support in customer relationship management.
Authors Key words
upravljanje odnosima sa kupcima, informacioni sistemi, aplikativni
softver, performanse, podrška odlučivanju
Authors Key words
customer relationship management, information systems, application software,
performance, decision support
Classification
005.346:004.42(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Napredak u informacionoj tehnologiji je omogućio pojavu novih tehnoloških rešenja
koja pružaju podršku poslovanju organizacija. Jedno od takvih rešenja jeste i CRM
tehnologija, koja omogućava organizacijama da prikupljaju, čuvaju, pristupaju, dele i
analiziraju velike količine podataka o kupcima. Stoga, predmet doktorske
disertacije jeste CRM kao tehnološka podrška i efekti koji proizilaze iz njegove
implementacije u organizacijama. U disertaciji je ukazano na koji način CRM sistem
utiče na organizacije koje ga primenjuju, kao i na ključne determinante nemere
upotrebe pomenute tehnologije. Takođe, akcenat je stavljen na primenu poslovne
analitike kao važnog elementa sistema za podršku odlučivanju u CRM-u. Osnovni
cilj doktorske disertacije je razvoj modela koji uz podršku savremene informaciono
kumunikacione tehnologije pruža podršku odlučivanju i omogućava unapređenje
performansi upravljanja odnosima sa kupcima.
U doktorskoj disertaciji su sprovedena tri empirijska istraživanja. Prvim
empirijskim istraživanjem je dokazano da CRM ima statistički značajne efekte na
organizacione performanse. U drugom empirijskom istraživanju je analiza pokazala
da karakteristike zadatka nemaju, a da karakteristike CRM tehnologije imaju
statistički značajan uticaj na usaglašenost zadatka i CRM tehnologije. Pored
navedenog, dokazano je da usaglašenost zadatka i CRM tehnologije značajno pozitivno
utiče na očekivane performanse, kao i da očekivane performanse, društveni uticaj i
tehnički uslovi značajno pozitivno utiču na nameru upotrebe CRM tehnologije. U
trećem empirijskom istraživanju su identifikovani pozitivni efekti poslovne
analitike na donošenje odluka, kao i pozitivan uticaj donošenja odluka na SRM
performanse. Pored navedenog, razvijen je aplikativni softver, odnosno model za
podršku odlučivanju u upravljanju odnosima sa kupcima.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.