Title
Uticaj kvaliteta usluga na brend ruralnih područja Valjevske Podgorine kao turističke destinacije
Creator
Vujić, Milan, 1991-
CONOR:
16072551
Copyright date
2023
Object Links
Select license
Autorstvo 3.0 Srbija (CC BY 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence, čak i u komercijalne svrhe. Ovo je najslobodnija od svih licenci. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Inventory ID
3689
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 15.03.2024.
Other responsibilities
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Kragujevcu
Faculty
Fakultet za hotelijerstvo i turizam
Alternative title
The services quality impact on the rural areas brand of Valjevska Podgorina as a tourist destination
Publisher
[M. V. Vujić]
Format
230 listova
Abstract (sr)
Ruralna turistička destinacija koja je predmet istraživanja u ovoj doktorskoj
disertaciji je Valjevska Podgorina. Valjevska Podgorina se nalazi istočno od
Podrinja. Pruža se do reka Tamnave, Kolubare i Ljiga. Obuhvata Valjevsku kotlinu i
okolne planine (Suvobor, Maljen, Povlen, Jablanik, Medvednik). Podgorina obiluje
prirodnim lepotama i antropogenim faktorima koji predstavljaju dobru osnovu za
razvoj ruralnog turizma. U domaćoj literaturi ne postoje naučni radovi kojima je
fokus istraživanja problematika razvoja turizma ove ruralne destinacije. Pojedina
istraživanja se odnose na stanovanje, terminologiju kuće i pokućstva, jezik i govor
stanovništva Valjevske Podgorine, dok radova iz oblasti turizma, posebno ruralnog
turizma koji uzimaju u obzir karakteristike celog područja nema.
Osnovni cilj istraživanja u ovoj doktorskoj disertaciji je identifikovanje
komponenti kvaliteta usluga koje pozitivno utiču na zadovoljstvo posetilaca i brend
ruralnih područja Valjevske Podgorine kao turističke destinacije. Istraživanje je
sprovedeno u četiri opštine, 19 sela i istraživanjem je obuhvaćeno ukupno 24
seosko-turističkih domaćinstava na području Valjevske Podgorine u periodu od maja
do oktobra 2022. godine. U ovom istraživanju učestvovalo je 527 ispitanika.
Najvišom ocenom ispitanici su u okviru kvaliteta usluge ocenili profesionalizam
domaćina i zaposlenih u seosko-turističkim domaćinstvima i osnovne pogodnosti
koje se odnose na prirodnu lepotu, mir i arhitekturu. Takođe, ispitanici su
zadovoljni boravkom u seosko-turističkim doaćinstvima u području Valjevske
Podgorine, a su najvišom ocenom ocenili zadovoljstvo, odnosno vrednost brenda u
okviru kog najbolje ocenjena konstatacija se odnosi na zadovoljstvo cenom koju su
platili. Primenom metoda linearne korelacije utvrđeno je da postoji pozitivna, jaka
i srednje jaka, statistički značajna povezanost između kvaliteta usluga, zadovoljstva
turista i brenda Valjevske Podgorine kao ruralne turističke destinacije, dok
primenom standardne višestruke regresije analiziran je uticaj kvaliteta usluga i
zadovoljstva turista na brend destinacije Valjevske Podgorine i utvrđeno je da na
svaki segment brenda najveći jedinstveni i statistički značajan uticaj ima
Zadovoljstvo turista.
Abstract ()
The rural tourist destination that is the subject of research in this doctoral dissertation is
Valjevska Podgorina. Valjevska Podgorina is located east of Podrinje. It stretches to the rivers
Tamnava, Kolubara and Ljiga. It includes the Valjevska basin and the surrounding mountains
(Suvobor, Maljen, Povlen, Jablanik, Medvednik). Podgorina abounds in natural beauty and
anthropogenic factors that represent a good basis for the development of rural tourism. In
domestic literature, there are no scientific papers that focus on the problems of tourism
development in this rural destination. Certain researches refer to housing, the terminology of
houses and furniture, the language and speech of the population of Valjevska Podgorina,
while there are no works in the field of tourism, especially rural tourism, which take into
account the characteristics of the entire area.
The main goal of the research in this doctoral dissertation is to identify the components of
service quality that positively affect visitor satisfaction and the brand of rural areas of
Valjevska Podgorina as a tourist destination. The research was conducted in four
municipalities, 19 villages and the research included a total of 24 rural-tourist households in
the area of Valjevska Podgorina in the period from May to October 2022. 527 respondents
participated in this research. Within the quality of service, the respondents rated the
professionalism of hosts and employees in rural-tourist households and the basic amenities
related to natural beauty, peace and architecture with the highest score. Also, the respondents
are satisfied with their stay in rural-tourist centers in the area of Valjevska Podgorina, and
they gave the highest rating to satisfaction, i.e. the value of the brand, within which the bestrated statement refers to satisfaction with the price they paid. Using linear correlation, it was
determined that there is a positive, strong and medium strong, statistically significant
relationship between the quality of services, tourist satisfaction and the brand of Valjevska
Podgorina as a rural tourist destination, while using standard multiple regression, the
influence of service quality and tourist satisfaction on the brand was analyzed destinations of
Valjevska Podgorina and it was determined that the greatest unique and statistically
significant influence on each segment of the brand is Tourist Satisfaction.
Authors Key words
kvalitet usluga, zadovoljstvo turista, brendiranje, ruralna
turistička destinacija, Valjevska Podgorina.
Authors Key words
Service Quality, Tourist Satisfaction, Branding, Rural Tourist Destination,
Valjevska Podgorina.
Classification
656.072.6:338.48-44(1-22)(497.11Valjevo)(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Ruralna turistička destinacija koja je predmet istraživanja u ovoj doktorskoj
disertaciji je Valjevska Podgorina. Valjevska Podgorina se nalazi istočno od
Podrinja. Pruža se do reka Tamnave, Kolubare i Ljiga. Obuhvata Valjevsku kotlinu i
okolne planine (Suvobor, Maljen, Povlen, Jablanik, Medvednik). Podgorina obiluje
prirodnim lepotama i antropogenim faktorima koji predstavljaju dobru osnovu za
razvoj ruralnog turizma. U domaćoj literaturi ne postoje naučni radovi kojima je
fokus istraživanja problematika razvoja turizma ove ruralne destinacije. Pojedina
istraživanja se odnose na stanovanje, terminologiju kuće i pokućstva, jezik i govor
stanovništva Valjevske Podgorine, dok radova iz oblasti turizma, posebno ruralnog
turizma koji uzimaju u obzir karakteristike celog područja nema.
Osnovni cilj istraživanja u ovoj doktorskoj disertaciji je identifikovanje
komponenti kvaliteta usluga koje pozitivno utiču na zadovoljstvo posetilaca i brend
ruralnih područja Valjevske Podgorine kao turističke destinacije. Istraživanje je
sprovedeno u četiri opštine, 19 sela i istraživanjem je obuhvaćeno ukupno 24
seosko-turističkih domaćinstava na području Valjevske Podgorine u periodu od maja
do oktobra 2022. godine. U ovom istraživanju učestvovalo je 527 ispitanika.
Najvišom ocenom ispitanici su u okviru kvaliteta usluge ocenili profesionalizam
domaćina i zaposlenih u seosko-turističkim domaćinstvima i osnovne pogodnosti
koje se odnose na prirodnu lepotu, mir i arhitekturu. Takođe, ispitanici su
zadovoljni boravkom u seosko-turističkim doaćinstvima u području Valjevske
Podgorine, a su najvišom ocenom ocenili zadovoljstvo, odnosno vrednost brenda u
okviru kog najbolje ocenjena konstatacija se odnosi na zadovoljstvo cenom koju su
platili. Primenom metoda linearne korelacije utvrđeno je da postoji pozitivna, jaka
i srednje jaka, statistički značajna povezanost između kvaliteta usluga, zadovoljstva
turista i brenda Valjevske Podgorine kao ruralne turističke destinacije, dok
primenom standardne višestruke regresije analiziran je uticaj kvaliteta usluga i
zadovoljstva turista na brend destinacije Valjevske Podgorine i utvrđeno je da na
svaki segment brenda najveći jedinstveni i statistički značajan uticaj ima
Zadovoljstvo turista.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.