Title
Model za unapređenje nastavnog procesa u oblasti inženjerstva zasnovan na primeni modularnih laboratorijskih setova
Creator
Miljojković, Jasmina, 1971-
CONOR:
22556263
Copyright date
2023
Object Links
Select license
Autorstvo-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, bez promena, preoblikovanja ili upotrebe dela u svom delu, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence. Ova licenca dozvoljava komercijalnu upotrebu dela. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Inventory ID
3658
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 15.12.2023.
Other responsibilities
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Kragujevcu
Faculty
Fakultet inženjerskih nauka
Alternative title
ǂA ǂModel for improving the process of education in the field of engineering based on the application of modular laboratory sets
Publisher
[J. M. Miljojković]
Format
182 lista
Abstract (sr)
U disertaciji je prezentovan model za unapređenje procesa laboratorijskih vežbi
zasnovan na razvoju i implementaciji modularnih laboratorijskih setova, sa ciljem da
se, uz postizanje maksimalnih tehno-ekonomskih efekata, studentima omogući
samostalan istraživački rad, od nivoa dokaza osnovnih fizičkih zakona do nivoa
rešavanja složenih teorijskih, eksperimentalnih, istraživačkih i inženjerskih
problema. Razvoju modela prethode analiza jačine i strukture veze između
kvantitativnih pokazatelja ulaznog znanja i drugih uticajnih parametara i analiza
zahteva zainteresovanih strana koji se odnose na proces laboratorijskih vežbi. Na
osnovu teorijskog koncepta modularnog seta, tehničko rešenje je bazirano na
standardnim aluminijumskim profilima sa velikim brojem tehnoloških baza, koje
preko elemenata rastavljivih veza omogućavaju implementaciju velikog broja
standardnih mašinskih elemenata i formiranje funkcionalnih celina. Postizanjem
rekonfigurabilnosti radnog prostora ostvarena je i modularnost u širem smislu.
Budući da značajan aspekt u kreiranju potpune podrške laboratorijskim vežbama
predstavlja sistem za akviziciju, prikaz i čuvanje rezultata laboratorijskih merenja,
razvijena je višeslojna veb aplikacija, čijom primenom su maksimizirane prednosti
koje pruža veb okruženje, uključujući stvaranje uslova za kreiranje individualnih
putanja učenja. Na osnovu statističke analize rezultata procene ishoda učenja, u radu
su razmatrani efekti implementacije modularnih setova u program laboratorijskih
vežbi.
Abstract (en)
The dissertation presented a model for improving the process of laboratory exercises based on
the development and implementation of modular laboratory sets, with the aim of enabling
students to conduct research independently, from the level of prooving the fundamental
physical laws to the level of solving complex theoretical, experimental, research and
engineering problems, while achieving maximum techno-economic effects. The development
of the model is preceded by an analysis of the strength and structure of the connection between
quantitative indicators of input knowledge and other influential parameters, as well as an
analysis of the requirements of interested parties related to the process of laboratory exercises.
Based on the theoretical concept of the modular set, the technical solution is based on standard
aluminium profiles with a large number of technological bases, which, through elements of
detachable connections, enable the implementation of a large number of standard machine
elements and the formation of functional units. In a broader sense, modularity was also achieved
based on the re-confirmability of workstations. As a significant aspect in the creation of
complete support for laboratory exercises is the system for the acquisition, display and storage
of the results of laboratory measurements, a multi-layered web application was developed,
which maximised the advantages provided by the web environment, including the conditions
for the creation of personalized learning paths. Based on the statistical analysis of learning
outcomes assessment results, the effects of the implementation of modular sets in the program
of laboratory exercises were discussed in the paper.
Authors Key words
eksperiment, obrazovanje inženjera, laboratorijske vežbe, modularni
sistemi, učenje na bazi direktnog rukovanja, veb aplikacije
Authors Key words
experiment, engineering education, laboratory exercises, modular systems, handson learning, web applications
Classification
62:005(043.3)
378.147::62-051(043.3)
Subject
Obrazovanje - Inženjeri - Nastavne metode
Type
Tekst
Abstract (sr)
U disertaciji je prezentovan model za unapređenje procesa laboratorijskih vežbi
zasnovan na razvoju i implementaciji modularnih laboratorijskih setova, sa ciljem da
se, uz postizanje maksimalnih tehno-ekonomskih efekata, studentima omogući
samostalan istraživački rad, od nivoa dokaza osnovnih fizičkih zakona do nivoa
rešavanja složenih teorijskih, eksperimentalnih, istraživačkih i inženjerskih
problema. Razvoju modela prethode analiza jačine i strukture veze između
kvantitativnih pokazatelja ulaznog znanja i drugih uticajnih parametara i analiza
zahteva zainteresovanih strana koji se odnose na proces laboratorijskih vežbi. Na
osnovu teorijskog koncepta modularnog seta, tehničko rešenje je bazirano na
standardnim aluminijumskim profilima sa velikim brojem tehnoloških baza, koje
preko elemenata rastavljivih veza omogućavaju implementaciju velikog broja
standardnih mašinskih elemenata i formiranje funkcionalnih celina. Postizanjem
rekonfigurabilnosti radnog prostora ostvarena je i modularnost u širem smislu.
Budući da značajan aspekt u kreiranju potpune podrške laboratorijskim vežbama
predstavlja sistem za akviziciju, prikaz i čuvanje rezultata laboratorijskih merenja,
razvijena je višeslojna veb aplikacija, čijom primenom su maksimizirane prednosti
koje pruža veb okruženje, uključujući stvaranje uslova za kreiranje individualnih
putanja učenja. Na osnovu statističke analize rezultata procene ishoda učenja, u radu
su razmatrani efekti implementacije modularnih setova u program laboratorijskih
vežbi.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.