Title
		
		
			Diferenciranje nastave u skladu sa obrazovnim standardima i uticaj na postignuća učenika u početnoj nastavi matematike
		
	
			Creator
		
		
			Milenković, Vesna, 1980-
						 CONOR:
				22254439
					
	
			Copyright date
		
		
			2022
		
	
			Object Links
		
		
	
			Select license
		
		
			Autorstvo 3.0 Srbija (CC BY 3.0)
		
	
			License description
		
		
			Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence, čak i u komercijalne svrhe. Ovo je najslobodnija od svih licenci. Osnovni opis Licence:  http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/deed.sr_LATN  Sadržaj ugovora u celini:  http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
		
	
			Language
		
		
			Serbian
		
	
			Cobiss-ID
		
		
	
			Inventory ID
		
		
			3561
		
	
			Theses Type
		
		
			Doktorska disertacija
		
	
			description
		
		
			 
Datum odbrane: 26.12.2022.
		
	
			Other responsibilities
		
		
			Academic Expertise 
		
		
			Društveno-humanističke nauke
		
	
			University
		
		
			Univerzitet u Kragujevcu
		
	
			Faculty
		
		
			Pedagoški fakultet, Užice
		
	
				Alternative  title
			
			
				Differentiation of teaching in accordance with educational standards and influence on students' achievements in the initial teaching of mathematics
			
		
				Publisher
			
			
				[V. V. Milenković]
			
		
				Format
			
			
				293 lista
			
		
				Abstract (sr)
			
			
				Uvažavanje različitih karakteristika učenika jedan je od najvažnijih zadataka
savremene škole, tako da diferenciranje nastave i obrazovni standardi dobijaju
veliku važnost. Iako postoji veliko interesovanje, trostepena povezanost
diferencirane nastave sa obrazovnim standardima na tri nivoa, nije dovoljno ni
teorijski, ni praktično proučavana u nastavi.
U radu se razmatra uticaj diferenciranja početne nastave matematike
organizovane u skladu sa obrazovnim standardima na postignuća učenika, koja
obuhvataju: nivoe znanja (prepoznavanje, reprodukciju, razumevanje, primenu znanja,
stvaralaštvo i kreativnost), trajnost znanja i motivaciju učenika.
Empirijski deo rada usmeren je na: 1) eksperimentalno ispitivanje uticaja
diferencirane nastave organizovane u skladu sa obrazovnim standardima na
postignuće učenika u geometrijskim sadržajima i sadržajima o razlomcima; 2)
ispitivanje mišljenja učenika eksperimentalne grupe o eksperimentalnom programu;
3) ispitivanje mišljenja učitelja o uticaju i ulozi diferencirane nastave
organizovane u skladu sa obrazovnim standardima u početnoj nastavi matematike na
postignuća učenika.
Istraživanjem je obuhvaćeno 228 učenika četvrtog razreda (114 učenika čini
eksperimentalnu grupu i isto toliko učenika kontrolnu grupu) i anketirano je 106
učitelja.
Rezultati koje smo dobili, između ostalog, pokazuju da se difereniranjem
nastave organizovane u skladu sa obrazovnim standardima može uspešno uticati na
postignuća učenika u oblasti geometrije i razlomaka u početnoj nastavi matematike,
da eksperimentalni program utiče na interesovanje učenika za učenje geometrijskih
sadržaja i sadržaja o razlomcima, kao i da se prema mišljenju učitelja svi nivoi znanja mogu podsticati diferenciranim oblikom nastave.
			
		
				Abstract (en)
			
			
				Appreciating different characteristics of students is one of the main tasks of
contemporary school, so that differentiation of teaching and educational standards obtain huge
importance. Although there is a great interest, connection of the three-level type of
differentiated teaching and three level of educational standards, are not both theoretically and
practically researched in teaching.
The paper discusses the impact of differentiating the initial teaching of mathematics
organized in accordance with educational standards on students' achievements, that encompass:
level of knowledge (recognition, reproduction, understanding, applying knowledge, and
creativity), durability of knowledge, and motivation of students.
The empirical part of the paper is directed to: 1) experimental examination of the impact
of differentiated teaching organized in accordance with educational standards on students'
achievements in geometric contents and contents on fractions; 2) examination of the opinions
of experimental group of students on experimental program; 3) examination of the opinions
and attitudes of teachers on the role of differentiated teaching organized in accordance with
educational standards on students' achievements in the initial teaching of mathematics.
The research covered 228 students of the fourth grade (114 students make the
experimental group and the same number the control group) and 106 teachers were surveyed.
The results we obtained, among other things, showed that differentiating teaching
organized in accordance with educational standards may successfully impact the students'
achievements in the initial teaching of mathematics in area of geometry and fractions; that
experimental program impacts the interest of students in learning geometric contents and
contents on fractions, as well as that according to teachers' opinion all levels of knowledge can be encouraged by differentiated type of teaching.
			
		
				Authors Key words
			
			
				početna nastava matematike, diferencirana nastava,
obrazovni standardi, postignuća učenika
			
		
				Authors Key words
			
			
				initial teaching of mathematics, differentiated teaching, educational
standards, students' achievements
			
		
				Classification
			
			
				371.3::51(043.3)
			
		
				Type
			
			
				Tekst
			
		
			Abstract (sr)
		
		
			Uvažavanje različitih karakteristika učenika jedan je od najvažnijih zadataka
savremene škole, tako da diferenciranje nastave i obrazovni standardi dobijaju
veliku važnost. Iako postoji veliko interesovanje, trostepena povezanost
diferencirane nastave sa obrazovnim standardima na tri nivoa, nije dovoljno ni
teorijski, ni praktično proučavana u nastavi.
U radu se razmatra uticaj diferenciranja početne nastave matematike
organizovane u skladu sa obrazovnim standardima na postignuća učenika, koja
obuhvataju: nivoe znanja (prepoznavanje, reprodukciju, razumevanje, primenu znanja,
stvaralaštvo i kreativnost), trajnost znanja i motivaciju učenika.
Empirijski deo rada usmeren je na: 1) eksperimentalno ispitivanje uticaja
diferencirane nastave organizovane u skladu sa obrazovnim standardima na
postignuće učenika u geometrijskim sadržajima i sadržajima o razlomcima; 2)
ispitivanje mišljenja učenika eksperimentalne grupe o eksperimentalnom programu;
3) ispitivanje mišljenja učitelja o uticaju i ulozi diferencirane nastave
organizovane u skladu sa obrazovnim standardima u početnoj nastavi matematike na
postignuća učenika.
Istraživanjem je obuhvaćeno 228 učenika četvrtog razreda (114 učenika čini
eksperimentalnu grupu i isto toliko učenika kontrolnu grupu) i anketirano je 106
učitelja.
Rezultati koje smo dobili, između ostalog, pokazuju da se difereniranjem
nastave organizovane u skladu sa obrazovnim standardima može uspešno uticati na
postignuća učenika u oblasti geometrije i razlomaka u početnoj nastavi matematike,
da eksperimentalni program utiče na interesovanje učenika za učenje geometrijskih
sadržaja i sadržaja o razlomcima, kao i da se prema mišljenju učitelja svi nivoi znanja mogu podsticati diferenciranim oblikom nastave.
		
	
			“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into  internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core  xml  and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.
		
	
 
					