Title
Procena rizičnog ponašanja i znanja u cilju prevencije polno prenosivih infekcija studentske populacije
Creator
Subotić, Slobodan S., 1984-
CONOR:
93645577
Copyright date
2022
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno 3.0 Srbija (CC BY-NC 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence. Ova licenca ne dozvoljava komercijalnu upotrebu dela. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Inventory ID
D-3549
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 25.10.2022.
Other responsibilities
Academic Expertise
Medicinske nauke
University
Univerzitet u Kragujevcu
Faculty
Fakultet medicinskih nauka
Alternative title
Assessment of risky behavior and knowledge in order to prevent sexually transmitted infections of the student population
Publisher
[S. S. Subotić]
Format
103 lista
Abstract (sr)
Uvod: Polno prenosive infekcije (PPI) predstavljaju jedan od najznačajnijih
javnozdravstvenih problema u populaciji mladih. Mladi starosti 15-24 godina čine
25% seksualno aktivne populacije, a preko 60% svih novih-stečeno obolelih od PPI
u svetu registruje se u ovoj uzrastnoj grupaciji. Studentska populacija je u značajnom
riziku od oboljevanja od PPI. Cilj istraživanja je procena znanja i rizičnog
ponašanja u vezi sa PPI, kod studenata medicinske i nemedicinske struke.
Materijal i metod: Za istraživanje je korišćena studija preseka. Studijsku
populaciju je činilo 1273 studenata visokih škola medicinske i nemedicinske
struke Univerziteta u Beogradu. Metoda odabira uzorka je stratifikovan slučajni
uzorak. Kao instrument istraživanja korišćen je anonimni, standardizovani upitnik
iz Evropskog istraživanja zdravlja drugi talas (EHIS wave 2).
Rezultati: Studija bliže objašnjava faktore rizika koji dovode do nastanaka PPI
kod studenata. Faktori rizika za nastanak PPI su učestaliji kod studenata
nemedicinske struke u odnosu na studente medicinske struke. Studenti medicinske
struke imaju viši nivo znanja o PPI, kao i načinima njihove prevencije od svojih
kolega nemedicinske struke. Zdravstveno-vaspitni rad među odabranim studentima
unutar studije značajno utiče na znanje, stavove i ponašanje studenata u vezi sa PPI.
Značaj studije: Ovakvo istraživanje bi moglo da bude polazna osnova u kreiranju
preventivnih programa što bi rezultiralo sugestijama za dopune odgovarajućih
nacionalnih, strateških akata u ovoj oblasti.
Ključne reči: Polno prenosive infekcije, studenti, rizično ponašanje, edukacija
Abstract (en)
Introduction: Sexually transmitted infections (STIs) represent one of the most significant
public problems in youth population. Young people aged 15-24 make up 25% of sexually
active population, and over 60% of all newly acquired STIs worldwide are registered exactly
in this age group. The student population is at significant risk of developing STIs. Aim of
study is to assess knowledge and risk behaviour about STIs, of medical and non-medical
students population.
Material and method: A cross-sectional study was used for this research. The study
population consisted of 1273 students of medical and non-medical colleges of the University
of Belgrade. The sampling method is a stratified random sample. An anonymous,
standardized questionnaire from the European Health Survey (EHIS wave 2) was used as a
research instrument.
Results: The study explains in detail the risk factors that lead to the development of STIs in
students. Risk factors for STIs are more common in non-medical students than in medical
students. Medical students have a higher level of knowledge about STIs, as well as ways of
their prevention than their non-medical colleagues. Educational work among selected students
within the study significantly affects the knowledge, attitudes and behavior of students in
relation to STIs.
Conclusion: Such research could be a starting point in creating prevention programs, which
would result in suggestions for amendments to appropriate national, strategic acts in this area.
Key words: Sexually transmitted infections, students, risky behavior, education
Authors Key words
polno prenosive infekcije, studenti, rizično ponašanje, edukacija
Authors Key words
sexually transmitted infections, students, risky behavior, education
Classification
616.9:378.4-057.875(497.11 Beograd)(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Uvod: Polno prenosive infekcije (PPI) predstavljaju jedan od najznačajnijih
javnozdravstvenih problema u populaciji mladih. Mladi starosti 15-24 godina čine
25% seksualno aktivne populacije, a preko 60% svih novih-stečeno obolelih od PPI
u svetu registruje se u ovoj uzrastnoj grupaciji. Studentska populacija je u značajnom
riziku od oboljevanja od PPI. Cilj istraživanja je procena znanja i rizičnog
ponašanja u vezi sa PPI, kod studenata medicinske i nemedicinske struke.
Materijal i metod: Za istraživanje je korišćena studija preseka. Studijsku
populaciju je činilo 1273 studenata visokih škola medicinske i nemedicinske
struke Univerziteta u Beogradu. Metoda odabira uzorka je stratifikovan slučajni
uzorak. Kao instrument istraživanja korišćen je anonimni, standardizovani upitnik
iz Evropskog istraživanja zdravlja drugi talas (EHIS wave 2).
Rezultati: Studija bliže objašnjava faktore rizika koji dovode do nastanaka PPI
kod studenata. Faktori rizika za nastanak PPI su učestaliji kod studenata
nemedicinske struke u odnosu na studente medicinske struke. Studenti medicinske
struke imaju viši nivo znanja o PPI, kao i načinima njihove prevencije od svojih
kolega nemedicinske struke. Zdravstveno-vaspitni rad među odabranim studentima
unutar studije značajno utiče na znanje, stavove i ponašanje studenata u vezi sa PPI.
Značaj studije: Ovakvo istraživanje bi moglo da bude polazna osnova u kreiranju
preventivnih programa što bi rezultiralo sugestijama za dopune odgovarajućih
nacionalnih, strateških akata u ovoj oblasti.
Ključne reči: Polno prenosive infekcije, studenti, rizično ponašanje, edukacija
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.