Title
Analiza karakteristika dece sa diskalkulijom
Creator
Jovanović, Gordana M., 1971-
Copyright date
2014
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Inventory ID
D-2702
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 22.04.2014.
Other responsibilities
mentor
Ignjatović-Ristić, Dragana, 1963-
član komisije
Đukić-Dejanović, Slavica, 1951-
član komisije
Mihajlović, Goran, 1961-
član komisije
Milovanović, Srđan, 1967-
Academic Expertise
Medicinske nauke
University
Univerzitet u Kragujevcu
Faculty
Fakultet medicinskih nauka
Alternative title
Analysis of the characteristics of children
with dyscalculia
Publisher
Kragujevac : [D. M. Jovnović],
Format
PDF/A (147 listova)
description
Umnoženo za odbranu.
Univerzitet u Kragujevcu, Fakultet medicinskih nauka., 20140411, dr medicinskih nauka, Neuronauke.
Bibliografija: listovi 98-119.
Abstract (sr)
Svakodnevni neuspesi u matematici su pogubni za samopuzdanje dece, a ako se ne
interveniše na vreme, može eventualno uticati na celokupno njihovo iskustvo i
kasnije dovesti do razvoja psihijatrijskih simptoma. Shodno tome, osobe koje imaju
teškoće u sticanju matematičkih znanja zaslužuju pažnju u cilju boljeg razumevanja
problema i pružanja adekvatne, blagovremene pomoći u prevazilaženju iste.
Osnovni cilj ovog istraživanja je analiza faktora koji utiču na ispoljavanje
diskalkulije.
Uzorak istraživanja odabran je na osnovu prve faze istraživanja u kojoj smo
primenili nestandardizovan matematički test, a obuhvatao je 140 učenika petog razreda svih osnovnih škola na teritoriji grada Kragujevca (83 sa diskalkulijom i 57 kontrola).
U istraživanju je korišćena baterija neuropsiholoških testova: Ravenove
progresivne matrice u boji, Upitnici za ispitivanje praktognostičkog nivoa deteta
(poznavanje šema tela, dominantna lateralizovanost ekstremiteta i čula, poznavanje
desno – levo na sebi i drugome, prostorna i vremenska orjentacija), Pijažeove probe, kojima ispitujemo nivo operativnosti mišljenja (serijacije, klasifikacije,
konzervacija zapremine, pojam broja i inkluzija klasa), HANES skala, kojom se određuje neuroticizam, emocionalna labilnost i ekstraverzija – introverzija kod dece i mladih od 8 do 17 god, Crtež sata- za ispitivanje vizuo – spacijalne i konstruktivne praksije i Klinička ocena čitanja.
Abstract (en)
Everyday failures in mathematics are devastating for children’s self-confidence and if ’is
not intervened on time, this can influence their complete experience and furthermore contribute
to the development of some psychiatric symptoms. According to that, persons who have troubles
acquiring mathematical knowledge, deserves attention in order to better understand problem and
also help so they could overcome them.
Main objective of this study was analyses of factors which influence the manifestation of dyscalculia.
Study sample was chosen upon first stage of study in which we have applied not
standardized mathematical test that includes 140 fifth grade pupils in all primary schools in City of Kragujevac (83 of them with dyscalculia and 57 control group).
In research it was used neuropsychological test battery: Raven's Coloured Progressive Matrices, Questionnaires used to determine practognostic level of child (body scheme, dominant laterality of extremities and senses, knowing what is right-left on self and someone, orientation in time and space), Pijaget’s test to determine the stage of operational thought (seriation, classification, volume conservation, number concepts and class inclusion), HANES scale, by
which can be determined neuroticism, emotional lability and extroversion – introversion among children and youth ages 8 - 17 years, drawing of clock – testing visuospatial and constructive praxis and clinical evaluation of reading skills.
Classification
616.89:159.953.5]:371.3:51
Subject
Diskalkulija
Type
monograph
manuscript text - theses
Text
Abstract (sr)
Svakodnevni neuspesi u matematici su pogubni za samopuzdanje dece, a ako se ne
interveniše na vreme, može eventualno uticati na celokupno njihovo iskustvo i
kasnije dovesti do razvoja psihijatrijskih simptoma. Shodno tome, osobe koje imaju
teškoće u sticanju matematičkih znanja zaslužuju pažnju u cilju boljeg razumevanja
problema i pružanja adekvatne, blagovremene pomoći u prevazilaženju iste.
Osnovni cilj ovog istraživanja je analiza faktora koji utiču na ispoljavanje
diskalkulije.
Uzorak istraživanja odabran je na osnovu prve faze istraživanja u kojoj smo
primenili nestandardizovan matematički test, a obuhvatao je 140 učenika petog razreda svih osnovnih škola na teritoriji grada Kragujevca (83 sa diskalkulijom i 57 kontrola).
U istraživanju je korišćena baterija neuropsiholoških testova: Ravenove
progresivne matrice u boji, Upitnici za ispitivanje praktognostičkog nivoa deteta
(poznavanje šema tela, dominantna lateralizovanost ekstremiteta i čula, poznavanje
desno – levo na sebi i drugome, prostorna i vremenska orjentacija), Pijažeove probe, kojima ispitujemo nivo operativnosti mišljenja (serijacije, klasifikacije,
konzervacija zapremine, pojam broja i inkluzija klasa), HANES skala, kojom se određuje neuroticizam, emocionalna labilnost i ekstraverzija – introverzija kod dece i mladih od 8 do 17 god, Crtež sata- za ispitivanje vizuo – spacijalne i konstruktivne praksije i Klinička ocena čitanja.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.