Title
Diferenciranje nastave u skladu sa obrazovnim standardima i uticaj na postignuća učenika u početnoj nastavi matematike
Creator
Milenković, Vesna, 1980-
CONOR:
22254439
Copyright date
2022
Object Links
Select license
Autorstvo 3.0 Srbija (CC BY 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence, čak i u komercijalne svrhe. Ovo je najslobodnija od svih licenci. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Inventory ID
3561
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 26.12.2022.
Other responsibilities
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Kragujevcu
Faculty
Pedagoški fakultet, Užice
Alternative title
Differentiation of teaching in accordance with educational standards and influence on students' achievements in the initial teaching of mathematics
Publisher
[V. V. Milenković]
Format
293 lista
Abstract (sr)
Uvažavanje različitih karakteristika učenika jedan je od najvažnijih zadataka
savremene škole, tako da diferenciranje nastave i obrazovni standardi dobijaju
veliku važnost. Iako postoji veliko interesovanje, trostepena povezanost
diferencirane nastave sa obrazovnim standardima na tri nivoa, nije dovoljno ni
teorijski, ni praktično proučavana u nastavi.
U radu se razmatra uticaj diferenciranja početne nastave matematike
organizovane u skladu sa obrazovnim standardima na postignuća učenika, koja
obuhvataju: nivoe znanja (prepoznavanje, reprodukciju, razumevanje, primenu znanja,
stvaralaštvo i kreativnost), trajnost znanja i motivaciju učenika.
Empirijski deo rada usmeren je na: 1) eksperimentalno ispitivanje uticaja
diferencirane nastave organizovane u skladu sa obrazovnim standardima na
postignuće učenika u geometrijskim sadržajima i sadržajima o razlomcima; 2)
ispitivanje mišljenja učenika eksperimentalne grupe o eksperimentalnom programu;
3) ispitivanje mišljenja učitelja o uticaju i ulozi diferencirane nastave
organizovane u skladu sa obrazovnim standardima u početnoj nastavi matematike na
postignuća učenika.
Istraživanjem je obuhvaćeno 228 učenika četvrtog razreda (114 učenika čini
eksperimentalnu grupu i isto toliko učenika kontrolnu grupu) i anketirano je 106
učitelja.
Rezultati koje smo dobili, između ostalog, pokazuju da se difereniranjem
nastave organizovane u skladu sa obrazovnim standardima može uspešno uticati na
postignuća učenika u oblasti geometrije i razlomaka u početnoj nastavi matematike,
da eksperimentalni program utiče na interesovanje učenika za učenje geometrijskih
sadržaja i sadržaja o razlomcima, kao i da se prema mišljenju učitelja svi nivoi znanja mogu podsticati diferenciranim oblikom nastave.
Abstract (en)
Appreciating different characteristics of students is one of the main tasks of
contemporary school, so that differentiation of teaching and educational standards obtain huge
importance. Although there is a great interest, connection of the three-level type of
differentiated teaching and three level of educational standards, are not both theoretically and
practically researched in teaching.
The paper discusses the impact of differentiating the initial teaching of mathematics
organized in accordance with educational standards on students' achievements, that encompass:
level of knowledge (recognition, reproduction, understanding, applying knowledge, and
creativity), durability of knowledge, and motivation of students.
The empirical part of the paper is directed to: 1) experimental examination of the impact
of differentiated teaching organized in accordance with educational standards on students'
achievements in geometric contents and contents on fractions; 2) examination of the opinions
of experimental group of students on experimental program; 3) examination of the opinions
and attitudes of teachers on the role of differentiated teaching organized in accordance with
educational standards on students' achievements in the initial teaching of mathematics.
The research covered 228 students of the fourth grade (114 students make the
experimental group and the same number the control group) and 106 teachers were surveyed.
The results we obtained, among other things, showed that differentiating teaching
organized in accordance with educational standards may successfully impact the students'
achievements in the initial teaching of mathematics in area of geometry and fractions; that
experimental program impacts the interest of students in learning geometric contents and
contents on fractions, as well as that according to teachers' opinion all levels of knowledge can be encouraged by differentiated type of teaching.
Authors Key words
početna nastava matematike, diferencirana nastava,
obrazovni standardi, postignuća učenika
Authors Key words
initial teaching of mathematics, differentiated teaching, educational
standards, students' achievements
Classification
371.3::51(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Uvažavanje različitih karakteristika učenika jedan je od najvažnijih zadataka
savremene škole, tako da diferenciranje nastave i obrazovni standardi dobijaju
veliku važnost. Iako postoji veliko interesovanje, trostepena povezanost
diferencirane nastave sa obrazovnim standardima na tri nivoa, nije dovoljno ni
teorijski, ni praktično proučavana u nastavi.
U radu se razmatra uticaj diferenciranja početne nastave matematike
organizovane u skladu sa obrazovnim standardima na postignuća učenika, koja
obuhvataju: nivoe znanja (prepoznavanje, reprodukciju, razumevanje, primenu znanja,
stvaralaštvo i kreativnost), trajnost znanja i motivaciju učenika.
Empirijski deo rada usmeren je na: 1) eksperimentalno ispitivanje uticaja
diferencirane nastave organizovane u skladu sa obrazovnim standardima na
postignuće učenika u geometrijskim sadržajima i sadržajima o razlomcima; 2)
ispitivanje mišljenja učenika eksperimentalne grupe o eksperimentalnom programu;
3) ispitivanje mišljenja učitelja o uticaju i ulozi diferencirane nastave
organizovane u skladu sa obrazovnim standardima u početnoj nastavi matematike na
postignuća učenika.
Istraživanjem je obuhvaćeno 228 učenika četvrtog razreda (114 učenika čini
eksperimentalnu grupu i isto toliko učenika kontrolnu grupu) i anketirano je 106
učitelja.
Rezultati koje smo dobili, između ostalog, pokazuju da se difereniranjem
nastave organizovane u skladu sa obrazovnim standardima može uspešno uticati na
postignuća učenika u oblasti geometrije i razlomaka u početnoj nastavi matematike,
da eksperimentalni program utiče na interesovanje učenika za učenje geometrijskih
sadržaja i sadržaja o razlomcima, kao i da se prema mišljenju učitelja svi nivoi znanja mogu podsticati diferenciranim oblikom nastave.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.