Title
		
		
			Kontekstualni pristup nastavi algebre u mlađim razredima osnovne škole
		
	
			Creator
		
		
			Milinković, Nenad, 1984-
						 CONOR:
				18175335
					
	
			Copyright date
		
		
			2021
		
	
			Object Links
		
		
	
			Select license
		
		
			Autorstvo-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-ND 3.0)
		
	
			License description
		
		
			Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, bez promena, preoblikovanja ili upotrebe dela u svom delu, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence. Ova licenca dozvoljava komercijalnu upotrebu dela. Osnovni opis Licence:  http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN  Sadržaj ugovora u celini:  http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
		
	
			Language
		
		
			Serbian
		
	
			Cobiss-ID
		
		
	
			Inventory ID
		
		
			D-3486
		
	
			Theses Type
		
		
			Doktorska disertacija
		
	
			description
		
		
			 
Datum odbrane: 29.10.2021.
		
	
			Other responsibilities
		
		
			Academic Expertise 
		
		
			Društveno-humanističke nauke
		
	
			University
		
		
			Univerzitet u Kragujevcu
		
	
			Faculty
		
		
			Pedagoški fakultet, Užice
		
	
			Group
		
		
			Katedra za didaktiku, obrazovnu tehnologiju i metodologije obrazovanja
		
	
				Alternative  title
			
			
				ǂThe ǂContextual Approach to Teaching Algebra in Junior Grades of Primary School
			
		
				Publisher
			
			
				[N. S. Milinković]
			
		
				Format
			
			
				405 listova
			
		
				Abstract ()
			
			
				Predmet rada je istraživanje efikasnosti primene kontekstualnog pristupa u 
učenju sadržaja algebre u mlađim razredima osnovne škole. U teorijskom delu 
predstavljene su karakteristike kontekstualnog pristupa, specifičnosti učenja 
algebre na mlađem školskom uzrastu, izdvojeni problemi i poteškoće u učenju ovih 
sadržaja i operacionalizovane algebarske sposobnosti, koje predstavljaju okosnicu 
učenja. U tom kontekstu kreiran je i razrađen metodički pristup modelovanja sadržaja 
algebre, kao načina matematizacije problema realnog konteksta. 
Empirijski deo doktorske disertacije imao je za cilj da istraži uticaj 
kreiranog modela učenja na obrazovna postignuća, razvijanje algebarskih sposobnosti, 
trajnost znanja učenika, kao i da i utvrdi ulogu udžbenika matematike u stvaranju 
uslova za kontekstualni pristup učenju sadržaja algebre u mlađim razredima osnovne 
škole. Dobijeni rezultati pokazuju da se primenom kontekstualnog pristupa u 
nastavi matematike, u odnosu na klasičan pristup učenju, postižu bolja obrazovna 
postignuća u učenju sadržaja algebre, doprinosi razvijanju algebarskih sposobnosti i 
sticanju znanja koja imaju veću trajnost. Analiza sadržaja udžbenika matematike 
pokazala je da oni stvaraju dobru osnovu za kontekstualni pristup učenju sadržaja 
algebre u prva dva razreda, a u trećem i četvrtom razredu nedovoljnu. 
Dobijeni rezultati pokazuju da se brojne poteškoće koje prate učenje sadržaja 
algebre u mlađim razredima osnovne škole mogu prevazići zasnivanjem nastave 
matematike na bazi realističnih situacija učenja koje su bliske učeniku, postepenim 
kretanjem kroz nivoe matematizacije.
			
		
				Abstract ()
			
			
				This paper is aimed at examining the efficiency of the contextual approach to algebra 
in junior grades of primary school. The theoretical section presents the characteristics of the 
contextual approach, the specifics of learning algebra in junior grades of primary school, 
selected problems and difficulties in learning this content, and operationalized algebraic skills 
which represent the foundation for learning. In that context, a methodological approach to 
modeling algebraic content was created and developed, as well as ways to mathematize real 
context problems. 
The empirical section of the doctoral thesis aims to investigate the impact of the 
created learning model on educational achievements, development of algebraic skills, 
durability of student knowledge, as well as to determine the role of mathematics textbooks in 
creating the conditions necessary for the contextual approach to learning algebraic content in 
junior grades of primary school. The obtained results show that the implementation of the 
contextual approach generates a better educational achievement in mastering algebraic 
content compared to the traditional approach to learning, as well as that it develops students' 
algebraic skills and results in the acquisition of knowledge of greater durability. Analysis of 
the content of mathematics textbooks show that they form a good basis for the contextual 
approach to learning algebra in the first two grades of primary school, while their contribution 
in that regard in the third and fourth grade is insufficient. 
The obtained results show that many of the difficulties associated with learning 
algebra in junior grades of primary school can be overcome by grounding mathematics 
classes in real-life learning situations which are familiar and relatable to students, and by 
gradually moving up through different levels of mathematization.
			
		
				Authors Key words
			
			
				algebra, algebarske sposobnosti, kontekstualni pristup, 
matematizacija, modelovanje, nastava algebre, početna nastava matematike, 
realističko matematičko obrazovanje
			
		
				Authors Key words
			
			
				algebra, algebraic skills, contextual approach, mathematization, modeling, 
teaching algebra, elementary mathematics education, realistic mathematics education
			
		
				Classification
			
			
				371.3::512(043.3)
			
		
				Type
			
			
				Tekst
			
		
			Abstract ()
		
		
			Predmet rada je istraživanje efikasnosti primene kontekstualnog pristupa u 
učenju sadržaja algebre u mlađim razredima osnovne škole. U teorijskom delu 
predstavljene su karakteristike kontekstualnog pristupa, specifičnosti učenja 
algebre na mlađem školskom uzrastu, izdvojeni problemi i poteškoće u učenju ovih 
sadržaja i operacionalizovane algebarske sposobnosti, koje predstavljaju okosnicu 
učenja. U tom kontekstu kreiran je i razrađen metodički pristup modelovanja sadržaja 
algebre, kao načina matematizacije problema realnog konteksta. 
Empirijski deo doktorske disertacije imao je za cilj da istraži uticaj 
kreiranog modela učenja na obrazovna postignuća, razvijanje algebarskih sposobnosti, 
trajnost znanja učenika, kao i da i utvrdi ulogu udžbenika matematike u stvaranju 
uslova za kontekstualni pristup učenju sadržaja algebre u mlađim razredima osnovne 
škole. Dobijeni rezultati pokazuju da se primenom kontekstualnog pristupa u 
nastavi matematike, u odnosu na klasičan pristup učenju, postižu bolja obrazovna 
postignuća u učenju sadržaja algebre, doprinosi razvijanju algebarskih sposobnosti i 
sticanju znanja koja imaju veću trajnost. Analiza sadržaja udžbenika matematike 
pokazala je da oni stvaraju dobru osnovu za kontekstualni pristup učenju sadržaja 
algebre u prva dva razreda, a u trećem i četvrtom razredu nedovoljnu. 
Dobijeni rezultati pokazuju da se brojne poteškoće koje prate učenje sadržaja 
algebre u mlađim razredima osnovne škole mogu prevazići zasnivanjem nastave 
matematike na bazi realističnih situacija učenja koje su bliske učeniku, postepenim 
kretanjem kroz nivoe matematizacije.
		
	
			“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into  internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core  xml  and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.
		
	
					