Title
Kreiranje poverenja potrošača generacije Y u onlajn okruženju
Creator
Sofronijević, Katarina B., 1989-
CONOR:
15401831
Copyright date
2021
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Deliti pod istim uslovima 3.0 Srbija (CC BY-NC-SA 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence i ako se prerada distribuira pod istom ili sličnom licencom. Ova licenca ne dozvoljava komercijalnu upotrebu dela i prerada. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 29.01.2022.
Other responsibilities
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Kragujevcu
Faculty
Ekonomski fakultet
Alternative title
Creating trust of generation Y consumers in the online environment
Publisher
[K. B. Sofronijević]
Format
XII, 233 lista
Abstract (sr)
APSTRAKT:
Kompleksnost proučavanja ponašanja potrošača posebno je izražena kada se umesto
tradicionalnog analizira onlajn okruženje. Otuda je interesovanje za
determinisanje faktora koji opredeljuju ponašanje potrošača u takvom okruženju
jedan od krucijalnih zadataka savremene marketinške teorije i prakse. Posebno
bitan aspekt izučavanja jeste poverenje potrošača u onlajn ambijentu.
Marketinški izazovi su utoliko veći kada se posmatra specifičan segment
potrošača, kao što je to slučaj u doktorskoj disertaciji.
U tom smislu, osnovni cilj disertacije odnosi se na generisanje validnih naučnih
saznanja o tome u kojoj meri sklonost ka poverenju, kvalitet web sajta, percipirani
rizik i elektronska interpersonalna komunikacija utiču na kreiranje onlajn
poverenja potrošača generacije Y.
Korišćenjem modela strukturalnih jednačina potvrđeno je da sve dimenzije
sklonosti ka poverenju i kvaliteta web sajta imaju pozitivan i statistički
značajan uticaj na kreiranje onlajn poverenja potrošača generacije Y. Zatim,
ustanovljeno je da rizik proizvoda i finansijski rizik imaju negativan uticaj na
onlajn poverenje ovog segmenta potrošača. Što se tiče elektronske
interpersonalne komunikacije, istraživanjem je potvrđeno da kvalitet
informacija i kredibilitet izvora pozitivno utiču na onlajn poverenje
milenijalaca. Zaključeno je i to da onlajn poverenje utiče na kognitivne i afektivne
stavove, onlajn satisfakciju i nameru o onlajn kupovini.
Holistički pristup tokom izučavanja onlajn poverenja potrošača generacije Y daje
mogućnost detaljnog analiziranja specifičnosti ove generacije. Korišćenjem
rezultata istraživanja pružaju se teorijske i praktične implikacije, kao osnov
budućih marketinških strategija za privredne subjekte koji svoje poslovanje
prilagođavaju zahtevima onlajn ambijenta.
Abstract (en)
ABSTRACT:
The complexity of studying consumer behavior is especially emphasized when we analyze the
online environment instead of the traditional one. Therefore, the interest in determining the
factors that govern consumer behavior in such an environment is one of the crucial tasks of
contemporary marketing theory and practice. A particularly important aspect of the research
is consumer confidence in the online environment. Marketing challenges are bigger when
looking at a specific consumer segment, as it is the case in this doctoral dissertation.
In that sense, the main goal of the dissertation is to initiate valid scientific knowledge about
the extent to which the tendency to have trust, the quality of the website, perceived risk and
electronic interpersonal communication influence the creation of online trust of consumers
who belong to Generation Y.
By using the model of structural equations, it has been confirmed that all dimensions of the
tendency to trust and website quality have a positive and statistically significant impact on
creating online trust of consumers who belong to Generation Y. Moreover, it has been
confirmed that product's risk and financial risk have negative impact on online trust of the
consumers when it comes to this segment Regarding electronic interpersonal communication,
research has confirmed that the quality of information and the credibility of sources have a
positive effect on the online trust of millennials. It was also concluded that online trust affects
cognitive and affective attitudes, online satisfaction and intention to shop online.
A holistic approach while studying the online trust of consumers who belong to Generation Y
provides a possibility to have more detailed analysis regarding the specifics of this
generation. The use of research results provides theoretical and practical implications, as a
basis for future marketing strategies for businesses and legal entities which adjuts their
business to the requirements of the online environment.
Authors Key words
ponašanje potrošača, onlajn okruženje, onlajn poverenje, generacija Y,
onlajn satisfakcija, kognitivni i afektivni stavovi, namera o onlajn kupovini.
Authors Key words
consumer behavior, online environment, online trust, generation Y, online
satisfaction, cognitive and affective attitudes, intention to shop online.
Classification
339.138:004.738.5(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
APSTRAKT:
Kompleksnost proučavanja ponašanja potrošača posebno je izražena kada se umesto
tradicionalnog analizira onlajn okruženje. Otuda je interesovanje za
determinisanje faktora koji opredeljuju ponašanje potrošača u takvom okruženju
jedan od krucijalnih zadataka savremene marketinške teorije i prakse. Posebno
bitan aspekt izučavanja jeste poverenje potrošača u onlajn ambijentu.
Marketinški izazovi su utoliko veći kada se posmatra specifičan segment
potrošača, kao što je to slučaj u doktorskoj disertaciji.
U tom smislu, osnovni cilj disertacije odnosi se na generisanje validnih naučnih
saznanja o tome u kojoj meri sklonost ka poverenju, kvalitet web sajta, percipirani
rizik i elektronska interpersonalna komunikacija utiču na kreiranje onlajn
poverenja potrošača generacije Y.
Korišćenjem modela strukturalnih jednačina potvrđeno je da sve dimenzije
sklonosti ka poverenju i kvaliteta web sajta imaju pozitivan i statistički
značajan uticaj na kreiranje onlajn poverenja potrošača generacije Y. Zatim,
ustanovljeno je da rizik proizvoda i finansijski rizik imaju negativan uticaj na
onlajn poverenje ovog segmenta potrošača. Što se tiče elektronske
interpersonalne komunikacije, istraživanjem je potvrđeno da kvalitet
informacija i kredibilitet izvora pozitivno utiču na onlajn poverenje
milenijalaca. Zaključeno je i to da onlajn poverenje utiče na kognitivne i afektivne
stavove, onlajn satisfakciju i nameru o onlajn kupovini.
Holistički pristup tokom izučavanja onlajn poverenja potrošača generacije Y daje
mogućnost detaljnog analiziranja specifičnosti ove generacije. Korišćenjem
rezultata istraživanja pružaju se teorijske i praktične implikacije, kao osnov
budućih marketinških strategija za privredne subjekte koji svoje poslovanje
prilagođavaju zahtevima onlajn ambijenta.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.