Title
Roman za decu u nastavi srpskog jezika i književnosti - problemski pristup
Creator
Udovičić, Bojana, 1984-
Copyright date
2018
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Inventory ID
D-3195
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 15.06.2018.
Other responsibilities
mentor
Milinković, Miomir, 1948-
član komisije
Denić Mihailović, Sunčica, 1956-
član komisije
Stakić, Mirjana.
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Kragujevcu
Faculty
Pedagoški fakultet, Užice
Alternative title
Novel for children in Serbian language and literature teaching ‒ problem-based learning
Publisher
[B. Udovičić]
Format
336 listova
Abstract (sr)
Za temu ovog rada odabran je roman za decu, iz razloga što, upravo roman važi za najčitaniju i najpopularniju književnu vrstu koja još uvek može da zainteresuje mlade čitaoce i odvrati im pažnju od računara, interneta i drugih produkata mas-medija. Roman za decu, kao podvrsta romana, zhvaljujući bogatim tematsko-strukturalnim mogućnostima, zaokuplja pažnju mladih čitalaca i shodno tome zauzima značajno mesto u Nastavnom planu i programu osnovne škole i pruža različite mogućnosti za analizu i nastavno tumačenje.
Tako problemski pristup u interpretaciji romana predstavlja polaznu osnovu rada na kojoj se temelji i teorijski i istraživački aspekt. U tom cilju ispitivani su stavovi i mišljenja nastavnika o romanu i primeni problemskog pristupa u nastavi pri interpretaciji romana, a vršen je i eksperiment sa paralelnim grupama koji je ukazao na značajnost primene inovativnog pristupa u nastavi.
Ovaj rad predstavlja pokušaj da se ukaže na značaj uvođenja problemskog pristupa u nastavu srpskog jezika književnosti, ali pokazuje i kako se romani za decu u nastavnoj praksi mogu interpretirati primenom ovog postupka.
Abstract (en)
Novel for children is chosen, as the main topic of this work, because it is the most popular and the most read novel , which still can draw children's attention and divert their attention away from computers, internet and other products of mass media. Novel for children, as a type of novel, according to its various types of thematic structure, occupies children’s attention and therefore is widely used in the education plan and program for elementary schools and provides a lot of possibilities for analysis and interpretation.
Therefore problem-based learning in interpretation of the novel is a base on which theoretical and analytical aspect is established. Opinions and attitudes of teachers towards problem-based learning when teaching interpretation of the novel and the experiment which has been conducted on parallel groups, have emphasized the significance of the innovative teaching method.
Not only does this work emphasize the significance of using the problem-based learning in Serbian language and literature teaching, but it also shows how the novels for children can be interpreted in teaching by this method.
Authors Key words
roman za decu, problemski pristup, interpretacija, analiza, recepcija
Authors Key words
novel for children, problem-based learning, interpretation, analysis, recep
Classification
821.163.41-93-31.09(043.3)
371.3::821.163.41(043.3)
371.3::811.163.41(043.3)
Subject
Srpska književnost za decu - Romani - Doktorske disertacije
Subject
Srpska književnost - Nastava - Metodika - Doktorske disertacije
Type
Tekst
Abstract (sr)
Za temu ovog rada odabran je roman za decu, iz razloga što, upravo roman važi za najčitaniju i najpopularniju književnu vrstu koja još uvek može da zainteresuje mlade čitaoce i odvrati im pažnju od računara, interneta i drugih produkata mas-medija. Roman za decu, kao podvrsta romana, zhvaljujući bogatim tematsko-strukturalnim mogućnostima, zaokuplja pažnju mladih čitalaca i shodno tome zauzima značajno mesto u Nastavnom planu i programu osnovne škole i pruža različite mogućnosti za analizu i nastavno tumačenje.
Tako problemski pristup u interpretaciji romana predstavlja polaznu osnovu rada na kojoj se temelji i teorijski i istraživački aspekt. U tom cilju ispitivani su stavovi i mišljenja nastavnika o romanu i primeni problemskog pristupa u nastavi pri interpretaciji romana, a vršen je i eksperiment sa paralelnim grupama koji je ukazao na značajnost primene inovativnog pristupa u nastavi.
Ovaj rad predstavlja pokušaj da se ukaže na značaj uvođenja problemskog pristupa u nastavu srpskog jezika književnosti, ali pokazuje i kako se romani za decu u nastavnoj praksi mogu interpretirati primenom ovog postupka.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.