Title
Modeliranje merne instalacije za nestandardna ispitivanja klipnih kompresora motornih vozila
Creator
Taranović, Dragan S., 1956-
Copyright date
2012
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
Other responsibilities
mentor
Lukić, Jovanka
član komisije
Radonjić, Dragoljub
član komisije
Pešić, Radivoje
član komisije
Radulović, Jasna
član komisije
Petković, Snežana
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Kragujevcu
Faculty
Fakultet inženjerskih nauka
Alternative title
The test bench for non-standard testing of reciprocating compressors for motor vehicles
Format
PDF/A (listova)
description
datum odbrane 01.02.2013
Abstract (sr)
Klipni kompresor kod motornih vozila je neophodna komponenta u sistemu proizvodnje komprimovanog vazduha koji se koristi u kočnom sistemu motornog vozila i za rad drugih uređaja. Stalno usavršavanje kompresora zahteva merenje karakteristika kompresora na odgovarajućoj, specifičnoj mernoj alaciji na kojoj mogu da se izmere standardni i nestandardni parametri compresora. Korišćenje neadekvatne merne instalacija, pored grešaka u
merenjima, može da onemogući merenje dinamičkih promena parametara pa čak i da utiče na rad klipnih kompresora kao objekta ispitivanja i da uslovi
formiranje pogrešnih zaključaka iz rezultata ispitivanja. Da bi se izbegla realizacija neadekvatne merne instalacije formiran je originalni
matematički model merne instalacije i klipnog kompresora, koji predstavlja opterećenje merne instalacije. Simulacijama pomoću matematičkih modela
ispitano je ponašanje merne instalacije i na osnovu rezultata simulacije i na osnovu prethodno definisanih standardnih i nestandardnih parametri
kompresora projektovana je merna instalacija za ispitivanje klipnih kompresora motornih vozila. Na osnovu projekta je realizovana merna instalacija. Merenjima na kompresoru i samoj mernoj instalaciji dobijeni su rezultati koji su upoređeni sa rezultatima koji su dobijeni simulacijama na
matematičkim modelima
Abstract (en)
Reciprocating compressor in motor vehicles is a necessary component for the
compressed air production system, used in motor vehicle’s braking system and for
operation of other devices. Continuous compressor improvements demand the
measurement of compressor characteristics at corresponding, specific test benches,
where standard and non-standard compressor parameters may be measured.
Application of inadequate test bench, in addition to measurement errors, may preclude
the measurements of parameter’s dynamic variations and may even affect the operation
of reciprocating compressors as test objects and induce the drawing of the wrong
conclusions from the test results. In order to avoid the realization of inadequate test
bench, an original mathematical model of the test bench and the reciprocating
compressor as a test bench load was formed. By simulations using mathematical models,
the test bench behaviour was investigated and, based on the simulation results and
previously defined standard and non-standard compressor parameters, the test bench
for testing of reciprocating compressors for motor vehicles was designed. The test bench
was realized based on the project documentation. The results obtained by measurement
on the compressor and on the test bench were compared to the results obtained by
simulations using mathematical models. The test bench characteristics were verified
separately from the reciprocating compressor characteristics, all by comparison with
the simulation results. By comparison between the measurement and the simulation
results, a good agreement of the results was established, thus verifying the test bench for
non-standard testing of reciprocating compressors for motor vehicles
Authors Key words
Merna instalacija,
Klipni kompresor,
Karakteristike kompresora
Modeliranje
Authors Key words
test bench, reciprocating compressor, compressor characteristics, modeling
Abstract (sr)
Klipni kompresor kod motornih vozila je neophodna komponenta u sistemu proizvodnje komprimovanog vazduha koji se koristi u kočnom sistemu motornog vozila i za rad drugih uređaja. Stalno usavršavanje kompresora zahteva merenje karakteristika kompresora na odgovarajućoj, specifičnoj mernoj alaciji na kojoj mogu da se izmere standardni i nestandardni parametri compresora. Korišćenje neadekvatne merne instalacija, pored grešaka u
merenjima, može da onemogući merenje dinamičkih promena parametara pa čak i da utiče na rad klipnih kompresora kao objekta ispitivanja i da uslovi
formiranje pogrešnih zaključaka iz rezultata ispitivanja. Da bi se izbegla realizacija neadekvatne merne instalacije formiran je originalni
matematički model merne instalacije i klipnog kompresora, koji predstavlja opterećenje merne instalacije. Simulacijama pomoću matematičkih modela
ispitano je ponašanje merne instalacije i na osnovu rezultata simulacije i na osnovu prethodno definisanih standardnih i nestandardnih parametri
kompresora projektovana je merna instalacija za ispitivanje klipnih kompresora motornih vozila. Na osnovu projekta je realizovana merna instalacija. Merenjima na kompresoru i samoj mernoj instalaciji dobijeni su rezultati koji su upoređeni sa rezultatima koji su dobijeni simulacijama na
matematičkim modelima
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.