Title
Razvoj modela za integrisano upravljanje lučkim uslugama sa aspekta kvaliteta, zaštite životne sredine i bezbednosti
Creator
Popović, Pavle, 1969-
Copyright date
2017
Object Links
Select license
Autorstvo-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, bez promena, preoblikovanja ili upotrebe dela u svom delu, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence. Ova licenca dozvoljava komercijalnu upotrebu dela. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Inventory ID
D-3146
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 02.03.2018.
Other responsibilities
mentor
Arsovski, Slavko, 1952-
član komisije
Krivokapić, Zdravko, 1958-
član komisije
Vujović, Aleksandar, 1974-
član komisije
Tadić, Danijela, 1967-
član komisije
Filipović, Jovan. 1962-
član komisije
Stefanović, Miladin, 1971-
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Kragujevcu
Faculty
Fakultet inženjerskih nauka
Alternative title
The development of a model for integrated management of port services from the aspect of quality, environmental protection and safety
Publisher
[P. Popović]
Format
XXVII, 356 listova
Abstract (sr)
Osnovni cilj doktorske disertacije jeste da se pomoću savremenih naučnih
metoda i pristupa razvije model sa kojim se definiše novi model integracije u
sistemy upravljanja, utvrđivanjem potrebnih praktičnih pojmova realnih sistema
koji najčešće funkcionišu u pomorskoj praksi u oblasti integrisanih sistema
menadžmenta (IMS) sa aspekta sigurnosti i bezbjednosti plovila i luka. Predmet
istraživanja su pomorske, a posebno lučke usluge, kroz definisanje internih i
eksternih prednosti uvođenjem integrisanih sistema menadžmenta. Istraživanje će se
realizovati kroz teorijska i primjenjena istraživanja na analizi studije slučajeva na
primjeru kompanije Luke Kotor AD.
Predmet rada je integrisano upravljanje lučkim uslugama. Polaz je analiza
postojećeg stanja i odvijanja procesa prije i poslije uplovljavanja broda u luku. Kao
reprezent je izabrana Luka Kotor zbog veće složenosti, značenja za nacionalnu
privredu Crne Gore i pristupa podacima.
Drugi aspekt problema istraživanja je problem integracije različitih
sistema menadžmenta u okviru postojeće poslovne strategije. Primenom Hoshin Kanri
pristupa, definisana je strategija koja se transformisala u strategiju IMS-a, iz koje
će se definisati ključni procesi i zahtevi za unapređenje istih.
Treći aspekt analize problema istraživanja odnosi se na ključne procese, za
koje je izrađena metrika IMS-a i isti povezati sa poslovnim performansama.
Četvrti aspekt problema istraživanja je problem unapređenja i odnosi se na
održivost luke i lučkih usluga u turbulentnom poslovnom okruženju, posmatrano iz
ugla primjene strategije IMS-a.
Peti aspekt problema istraživanja odnosi se na simulacioni model, u čijem
parametarskom dijelu su pridruženi različiti skupovi i vrijednosti parametara. U
deklarativnom dijelu modela definisana je statička struktura koja je dala optimalne
vrijednosti rezultata simulacionog modela.
Abstract (en)
The main objective of this research is development of a model by using modern
scientific methods and approaches, that defines a new model of integration into the system management, by determing the requisite practical terms of real systems usually operate in
maritime practice in the field of integrated management systems (IMS) from the aspect of
safety and security of vessels and ports. The subject of investigation are maritime, and
especially port services, through defining of the internal and external advantages, by
introduction integrated systems of management. The research will be implemented through
theoretical and applied research of the analysis of case studies on the example of the
company Port of Kotor H. Co.
The work subject is integrated management of port services. The starting point is
analysis of the current state and flow of the process before and after the entering of the ship in
the port. The Port of Kotor is chosen as a representative port because of the complexity, the
importance for the national economy of Montenegro and the data access.
Another aspect of the research is the problem of integration of different management
systems within the existing business strategy. By applying the Hoshin Kanri approach, it is
defined a strategy that is transformed in the the strategy of IMS, which will be used to
determine the key processes and requirements for the improvement.
The third aspect of the analysis of treated problem refers to the key processes, for
which is made IMS metrics and which are linked with business performances.
The fourth aspect of the treated problem is the problem of improvement and refers to
the port sustainability and port services within the turbulent bussiness environment, from the
viewpoint of the application the IMS strategy.
The fifth aspect of the treated problem refers to the simulation model, in which
parameter part are assigned different sets of parameters and values of parameters. In the
declarative part of the model the static structure is defined which gave the optimal values of
the results of the simulation model.
Authors Key words
unapređenje, KPI, upravljanje poslovnim performansama,
metrika procesa, ključni indikatori performansi, fazi skupovi, simulacioni
modeli
Authors Key words
improvement, KPI, management of business performances, metrics of the
processes, key performance indicators, fuzzy sets, simulation models
Classification
005.6:676.615.071]:004.94(043.3)
Subject
Luke - Rukoviđenje ; Luke - Zaštita životne sredine
Type
Tekst
Abstract (sr)
Osnovni cilj doktorske disertacije jeste da se pomoću savremenih naučnih
metoda i pristupa razvije model sa kojim se definiše novi model integracije u
sistemy upravljanja, utvrđivanjem potrebnih praktičnih pojmova realnih sistema
koji najčešće funkcionišu u pomorskoj praksi u oblasti integrisanih sistema
menadžmenta (IMS) sa aspekta sigurnosti i bezbjednosti plovila i luka. Predmet
istraživanja su pomorske, a posebno lučke usluge, kroz definisanje internih i
eksternih prednosti uvođenjem integrisanih sistema menadžmenta. Istraživanje će se
realizovati kroz teorijska i primjenjena istraživanja na analizi studije slučajeva na
primjeru kompanije Luke Kotor AD.
Predmet rada je integrisano upravljanje lučkim uslugama. Polaz je analiza
postojećeg stanja i odvijanja procesa prije i poslije uplovljavanja broda u luku. Kao
reprezent je izabrana Luka Kotor zbog veće složenosti, značenja za nacionalnu
privredu Crne Gore i pristupa podacima.
Drugi aspekt problema istraživanja je problem integracije različitih
sistema menadžmenta u okviru postojeće poslovne strategije. Primenom Hoshin Kanri
pristupa, definisana je strategija koja se transformisala u strategiju IMS-a, iz koje
će se definisati ključni procesi i zahtevi za unapređenje istih.
Treći aspekt analize problema istraživanja odnosi se na ključne procese, za
koje je izrađena metrika IMS-a i isti povezati sa poslovnim performansama.
Četvrti aspekt problema istraživanja je problem unapređenja i odnosi se na
održivost luke i lučkih usluga u turbulentnom poslovnom okruženju, posmatrano iz
ugla primjene strategije IMS-a.
Peti aspekt problema istraživanja odnosi se na simulacioni model, u čijem
parametarskom dijelu su pridruženi različiti skupovi i vrijednosti parametara. U
deklarativnom dijelu modela definisana je statička struktura koja je dala optimalne
vrijednosti rezultata simulacionog modela.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.