Title
Efikasnost alternativnog programa nastave fizičkog vaspitanja u mlađim razredima osnovne škole
Creator
Marković, Jovan, 1972-
Copyright date
2016
Object Links
Select license
Autorstvo 3.0 Srbija (CC BY 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence, čak i u komercijalne svrhe. Ovo je najslobodnija od svih licenci. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Inventory ID
D-2976
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 24.09.2016.
Other responsibilities
mentor
Stamatović, Milovan, 1953-
predsednik komisije
Martinović, Dragan, 1951-
član komisije
Uzunović, Slavoljub, 1971-
član komisije
Momčilović, Zoran.
član komisije
Trifunović, Vesna, 1966-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Kragujevcu
Faculty
Učiteljski fakultet
Publisher
[J. Marković]
Format
347 listova
Abstract (sr)
Istraživanje je sprovedeno sa ciljem da se utvrdi da li alternativni program nastave fizičkog vaspitanja u trajanju od 6 meseci može u potpunosti da zameni postojeći nastavni program i doprinese ostvarivanju potrebnog cilja i zadataka nastave fizičkog vaspitanja u mlađim razredima osnovne škole. Za potrebe istraživanja primenjeno je 11 varijabli za procenu parametara rasta i razvoja, motoričkih sposobnosti i sportsko–tehničkog obrazovanja, kao i procena stavova učenika. Populacija iz koje je izveden uzorak definisana je kao populacija učenika trećeg razreda osnovne škole oba pola, koja živi u gradskoj sredini, koji su zdravi i koji su obuhvaćeni redovnom nastavom fizičkog vaspitanja i alternativnim programom. Uzorak ispitanika činilo je 209 učenika, u eksperimentalnoj grupi 105 ispitanika, dok je uzorak kontrolne grupe činilo 109 ispitanika.
Na osnovu dobijenih rezultata istraživanja, zaključeno je da alternativni program ima pozitivne efekte u ostvarivanju cilja i zadataka nastave fizičkog vaspitanja, i da ne postoji statistički značajna razlika u rezultatima merenja u odnosu na redovan program. Takođe, zaključeno je da alternativni program ima isti uticaj na razvoj segmentarne brzine, eksplozivne snage, statičke sile, repetitivne snage i sprinterske brzine, kao i redovan progam nastave fizičkog vaspitanja. Nisu utvrđene razlike u napretku dece u odnosu na pol kod sportsko-tehničkog obrazovanja, kao ni kod stavova učenika kod alternativnog programa u odnosu na redovni program nastave fizičkog vaspitanja.
Abstract (en)
The study has been taken aiming to determine whether an alternative teaching
program of physical education classes in the duration of 6 months can completely replace the
existing curriculum and to contribute in achieving the required objectives and tasks of physical
education classes in younger grades of elementary schools. For the purposes of this research, 11
variables have been applied for assessing the parameters of children’s physical growth and
development, their motor skills and sport–technical education, as well as an assessment of
evaluation the physical education teaching. The population from which the sample is performed is
defined as a population of the third grade elementary schoolchildren of both gender, living in an
urban environment, healthy and that are included in both regular physical education classes and an
alternative program. The examinee sample is consisted of 209 schoolchildren, 105 examinees in the
experimental group, while the sample control group is consisted of 109 examinees.
Based on the obtained research results, it was concluded that an alternative program
has positive effects on reaching the objectives and goals of physical education teaching classes, and
that there is no statistical significant difference in the results of measurement from the regular
program. It was also concluded that an alternative program has the same impact on the development
of segmentary speed, explosive power, static force, repetitive strength and sprint speed as the
regular program of the physical education teaching classes. The differences were not determined in
the progress of schoolchildren in relation to gender at sport–technical education as well as in the
evaluation of physical education teaching classes at the alternative comparing to the regular
teaching program of physical education classes.
Classification
371.3::796
Subject
Fizičko vaspitanje - Metodika nastave - Učenici osnovnih škola
Abstract (sr)
Istraživanje je sprovedeno sa ciljem da se utvrdi da li alternativni program nastave fizičkog vaspitanja u trajanju od 6 meseci može u potpunosti da zameni postojeći nastavni program i doprinese ostvarivanju potrebnog cilja i zadataka nastave fizičkog vaspitanja u mlađim razredima osnovne škole. Za potrebe istraživanja primenjeno je 11 varijabli za procenu parametara rasta i razvoja, motoričkih sposobnosti i sportsko–tehničkog obrazovanja, kao i procena stavova učenika. Populacija iz koje je izveden uzorak definisana je kao populacija učenika trećeg razreda osnovne škole oba pola, koja živi u gradskoj sredini, koji su zdravi i koji su obuhvaćeni redovnom nastavom fizičkog vaspitanja i alternativnim programom. Uzorak ispitanika činilo je 209 učenika, u eksperimentalnoj grupi 105 ispitanika, dok je uzorak kontrolne grupe činilo 109 ispitanika.
Na osnovu dobijenih rezultata istraživanja, zaključeno je da alternativni program ima pozitivne efekte u ostvarivanju cilja i zadataka nastave fizičkog vaspitanja, i da ne postoji statistički značajna razlika u rezultatima merenja u odnosu na redovan program. Takođe, zaključeno je da alternativni program ima isti uticaj na razvoj segmentarne brzine, eksplozivne snage, statičke sile, repetitivne snage i sprinterske brzine, kao i redovan progam nastave fizičkog vaspitanja. Nisu utvrđene razlike u napretku dece u odnosu na pol kod sportsko-tehničkog obrazovanja, kao ni kod stavova učenika kod alternativnog programa u odnosu na redovni program nastave fizičkog vaspitanja.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.