Title
Efekti timske nastave prirode i društva u veb okruženju
Creator
Stepić, Gordana, 1976-
Copyright date
2016
Object Links
Select license
Autorstvo 3.0 Srbija (CC BY 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence, čak i u komercijalne svrhe. Ovo je najslobodnija od svih licenci. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Inventory ID
D-2975
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 30.09.2016.
Other responsibilities
mentor
Vasilijević, Danijela, 1974-
član komisije
Marinković, Snežana, 1963-
član komisije
Vilotijević, Nada, 1953-
član komisije
Mitić, Ljiljana, 1967-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Kragujevcu
Faculty
Učiteljski fakultet
Alternative title
The effects of science team teaching in a web environment.
Publisher
[G. Stepić]
Format
343 lista
Abstract (sr)
Osnovni ciljevi nastave prirode i društva su razvijanje pojmova o prirodnom
i društvenom okruženju, integrisanje iskustvenih i naučnih saznanja u sistem
pojmova, osposobljavanje učenika za samostalno učenje i razvoj elementarne naučne
pismenosti kao osnove za dalje učenje. Ostvarivanje postavljenih ciljeva zavisi od
kvaliteta nastavnog procesa koji nastavnik kreira, dok kvalitet nastavnog procesa
predstavlja osnovno sredstvo za unapređivanje kvaliteta znanja učenika.
U radu se razmatraju mogućnosti unapređivanja kvaliteta znanja učenika u
nastavi prirode i društva. Cilj je da se teorijski razmotre pretpostavke didaktičko-
metodičkog modelovanja timske nastave i empirijski ispita i proveri uticaj dva
modela timske nastave prirode i društva u veb okruženju na kvalitet znanja učenika
četvrtog razreda osnovne škole. Kvalitet znanja je razmatran kroz stepen usvojenosti
znanja prepoznavanja, znanja reprodukcije, operativnog i stvaralačkog znanja.
Teorijska polazišta predstavljaju teorije kognitivnog razvoja Ž. Pijažea i L.
Vigotskog, koncept zasnovan na rešavanju informacionih problema u veb okruženju i
pristup usmeren na prožimanje učenja i poučavanja. Naglasak je stavljen na stvaranje
podsticajne sredine za učenje u kojoj učenici grade znanja u individualnim,
individualizovanim i saradničkim procesima učenja, koje priprema, realizuje i
vrednuje tim nastavnika.
Authors Key words
timska nastava, nastava prirode i društva, istorijski sadržaji, veb
okruženje, kvalitet znanja učenika
Authors Key words
team work, teaching science, historical content, web environment, the
quality of students' knowledge
Classification
371.3::3/5
Subject
Nastava prirode i društva - Metodika nastave
Type
Tekst
Abstract (sr)
Osnovni ciljevi nastave prirode i društva su razvijanje pojmova o prirodnom
i društvenom okruženju, integrisanje iskustvenih i naučnih saznanja u sistem
pojmova, osposobljavanje učenika za samostalno učenje i razvoj elementarne naučne
pismenosti kao osnove za dalje učenje. Ostvarivanje postavljenih ciljeva zavisi od
kvaliteta nastavnog procesa koji nastavnik kreira, dok kvalitet nastavnog procesa
predstavlja osnovno sredstvo za unapređivanje kvaliteta znanja učenika.
U radu se razmatraju mogućnosti unapređivanja kvaliteta znanja učenika u
nastavi prirode i društva. Cilj je da se teorijski razmotre pretpostavke didaktičko-
metodičkog modelovanja timske nastave i empirijski ispita i proveri uticaj dva
modela timske nastave prirode i društva u veb okruženju na kvalitet znanja učenika
četvrtog razreda osnovne škole. Kvalitet znanja je razmatran kroz stepen usvojenosti
znanja prepoznavanja, znanja reprodukcije, operativnog i stvaralačkog znanja.
Teorijska polazišta predstavljaju teorije kognitivnog razvoja Ž. Pijažea i L.
Vigotskog, koncept zasnovan na rešavanju informacionih problema u veb okruženju i
pristup usmeren na prožimanje učenja i poučavanja. Naglasak je stavljen na stvaranje
podsticajne sredine za učenje u kojoj učenici grade znanja u individualnim,
individualizovanim i saradničkim procesima učenja, koje priprema, realizuje i
vrednuje tim nastavnika.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.