Title
		
		
			Razvoj metodologije za eksperimentalnu i numeričku procenu integriteta nosećih delova vagonske konstrukcije izloženih cikličnom dinamičkom opterećenju
		
	
			Creator
		
		
			Milovanović, Vladimir, 1979- 
					
	
			Copyright date
		
		
			2016
		
	
			Object Links
		
		
	
			Select license
		
		
			Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
		
	
			License description
		
		
			Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
		
	
			Language
		
		
			Serbian
		
	
			Cobiss-ID
		
		
	
			Inventory ID
		
		
			D-2969
		
	
			Committee report
		
		
	
			Theses Type
		
		
			Doktorska disertacija
		
	
			description
		
		
			 
Datum odbrane: 27.09.2016
		
	
			Other responsibilities
		
		mentor
				Jovičić, Gordana, 1967- 
				predsednik komisije
				Slavković, Radovan, 1952- 
				član komisije
				Živković, Miroslav, 1962- 
				član komisije
				Burzić, Zijah. 
				član komisije
				Bogdanović, Gordana, 1962- 
				
			Academic Expertise 
		
		
			Tehničko-tehnološke nauke
		
	
			University
		
		
			Univerzitet u Kragujevcu
		
	
			Faculty
		
		
			Fakultet inženjerskih nauka
		
	
				Publisher
			
			
				 [V. Milovanović] 
			
		
				Format
			
			
				XIII, 137 listova
			
		
				Abstract (sr)
			
			
				Iz inženjerske prakse je poznato da su vagonske čelične konstrukcije tokom
eksploatacije izložene složenim kombinovanim opterećenjima. Modernizacijom pruga,
povećavanjem brzine kretanja, optimizacijom vagonskih konstrukcija, korišćenjem novih
materijala, stvoreni su veliki izazovi u oblasti vagonske industrije. Paralelno sa
povećanjem izazova, zahtevi u pogledu pouzdanosti i bezbednosti vagonskih konstrukcija
postajali su sve veći. Predmet proučavanja i cilj rada na ovoj disertaciji je razvoj pouzdane
metodologije za eksperimentalnu i numeričku procenu integriteta vagonskih konstrukcija
izloženih promenljivim dinamičkim opterećenjima.
Za potrebe procene integriteta delova vagonskih konstrukcija eksperimentalno su
određivane karakteristike konstrukcionih čelika i čelika koji su već bili u fazi
eksploatacije. Cilj ovih eksperimentalnih istraživanja je dobijanje dovoljnog broja podataka
o materijalima i geometriji kritičnih zona vagonskih konstrukcija. Sistematizacijom
dobijenih rezultata i onih koji su već dostupni u raznim oblicima literature napravljena je
osnova za tumačenje rezultata dobijenih numeričkim proračunima.
Kao plod razvijene metodologije, na realnim primerima iz prakse, prikazan je postupak
procene integriteta nosećih delova rekonstruisane vagonske konstrukcije, koja je izložena
promenljivim zamornim opterećenjima. Na osnovu eksperimentalnih i numeričkih rezultata
izvršena je analiza postavljenog problema u skladu sa standardima u oblasti vagonskih
konstrukcija. Drugi primer predstavlja procenu preostalog radnog veka, određivanje broja
ciklusa do otkaza kritičnih zona nosećih delova vagonske konstrukcije na osnovu
eksperimentalno dobijenih podataka i numeričkih rezultata proračuna.
Korišćenje razvijene metodologije na konkretnim primerima i njena verifikacija u
praksi, dovodi do znatne uštede pri veoma skupim ispitivanjima različitih prototipova
vagona. Praktična primena razvijene metodologije u budućnosti bi mogla ostvariti pozitivan
uticaj u oblasti vagonske industrije.
			
		
				Abstract (en)
			
			
				It is well known from the engineering experience that, during exploitation, steel structures of
wagons are exposed to the complex combined loads. Modernization of rails by increasing the velocity,
optimization of the wagon structures, using new materials, created great challenges in the field of
wagon industry. Together with increasing challenges, the requirements in terms of reliability and
safety of the wagon structure have increased as well. The subject of studying and purpose of this thesis
is to develop a reliable methodology for the experimental and numerical evaluation of the integrity of
the wagon structures exposed to the alternating dynamic loads.
For the purpose of integrity estimation of the wagon parts, the characteristics of structural steel
and steel in the phase of exploitation have been experimentally determined. The aim of this
experimental research is to obtain sufficient data on materials and geometry relating to the critical
zones of the wagon structures. Systematization of the obtained results and those that are already
available in various forms of literature enabled forming the basis for the interpretation of the results of
the numerical calculations.
As a result of the developed methodology, the procedure of assessment of the integrity of loadbearing
parts of the reconstructed wagon structure exposed to fatigue loads, is presented on the real
examples in practice. The analysis of a problem was performed in accordance with the standards in the
field of the wagon industry and based on the experimental and numerical results. Another example
presents the remaining service life assessment, determination of the number of cycles to failure of
critical load-bearing parts of the wagon structure according to the experimental data and numerical
calculation results.
Using of the developed methodology on concrete examples and its verification in practice lead to
the significant savings in the very expensive tests of different prototypes of the wagon. Practical
application of the developed methodology in the future could have a positive impact in the field of the
wagon industry.
			
		
				Authors Key words
			
			
				metod konačnih elemenata, vagonske konstrukcije, procena integriteta,
ispitivanje zamornih karakteristika, zamorna čvstoća
			
		
				Authors Key words
			
			
				finite element method, wagon, integrity assessment, structural fatigue test, the
fatigue strength
			
		
				Classification
			
			
				629.463:539.42]:519.6;
624.04
			
		
				Subject
			
			
				Vagonske konstrukcije - Dinamička opterećenja - Numerička analiza
			
		
				Type
			
			
				Tekst
			
		
			Abstract (sr)
		
		
			Iz inženjerske prakse je poznato da su vagonske čelične konstrukcije tokom
eksploatacije izložene složenim kombinovanim opterećenjima. Modernizacijom pruga,
povećavanjem brzine kretanja, optimizacijom vagonskih konstrukcija, korišćenjem novih
materijala, stvoreni su veliki izazovi u oblasti vagonske industrije. Paralelno sa
povećanjem izazova, zahtevi u pogledu pouzdanosti i bezbednosti vagonskih konstrukcija
postajali su sve veći. Predmet proučavanja i cilj rada na ovoj disertaciji je razvoj pouzdane
metodologije za eksperimentalnu i numeričku procenu integriteta vagonskih konstrukcija
izloženih promenljivim dinamičkim opterećenjima.
Za potrebe procene integriteta delova vagonskih konstrukcija eksperimentalno su
određivane karakteristike konstrukcionih čelika i čelika koji su već bili u fazi
eksploatacije. Cilj ovih eksperimentalnih istraživanja je dobijanje dovoljnog broja podataka
o materijalima i geometriji kritičnih zona vagonskih konstrukcija. Sistematizacijom
dobijenih rezultata i onih koji su već dostupni u raznim oblicima literature napravljena je
osnova za tumačenje rezultata dobijenih numeričkim proračunima.
Kao plod razvijene metodologije, na realnim primerima iz prakse, prikazan je postupak
procene integriteta nosećih delova rekonstruisane vagonske konstrukcije, koja je izložena
promenljivim zamornim opterećenjima. Na osnovu eksperimentalnih i numeričkih rezultata
izvršena je analiza postavljenog problema u skladu sa standardima u oblasti vagonskih
konstrukcija. Drugi primer predstavlja procenu preostalog radnog veka, određivanje broja
ciklusa do otkaza kritičnih zona nosećih delova vagonske konstrukcije na osnovu
eksperimentalno dobijenih podataka i numeričkih rezultata proračuna.
Korišćenje razvijene metodologije na konkretnim primerima i njena verifikacija u
praksi, dovodi do znatne uštede pri veoma skupim ispitivanjima različitih prototipova
vagona. Praktična primena razvijene metodologije u budućnosti bi mogla ostvariti pozitivan
uticaj u oblasti vagonske industrije.
		
	
			“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into  internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core  xml  and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.
		
	
 
					