Title
Metodička interpretacija basne u mlađim razredima osnovne škole
Creator
Čutović, Mirjana, 1972-
Copyright date
2014
Object Links
Select license
Autorstvo 3.0 Srbija (CC BY 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence, čak i u komercijalne svrhe. Ovo je najslobodnija od svih licenci. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Inventory ID
D-2718
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 27.04.2015.
Other responsibilities
mentor
Milinković, Miomir, 1948-
član komisije
Smiljković, Stana, 1948-
član komisije
Zorić, Dragoljub, 1949-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Kragujevcu
Faculty
Učiteljski fakultet
Alternative title
Methodical interpretation of fables in lower grades of Elementary school
Format
PDF/A (309 listova)
description
Napomene uz tekst.
Umnoženo za odbranu.
Univerzitet u Kragujevcu, Učiteljski fakultet u Užicu, 2014, dr metodike nastave.
Prilozi: listovi 256-309.
Bibliografija: listovi 242-255.
Zaključak ; Abstract.
Abstract (sr)
Za temu ovog rada odabrana je basna iz razloga što je u basnama sakupljeno bogato životno iskustvo od najstarijih vremena do danas. U njima su veoma dobro izražene gotovo sve vrste i mogućnosti motiva ponašanja ljudi, njihovih karakternih osobina i međusobnih odnosa. Sve to izraženo je u basnama veoma sažeto a istovremeno slikovito. Takav način umetničkog oblikovanja izaziva interesovanje učenika i pruža mogućnost za dublju analizu značenja svake pojedinačne basne.
Za polaznu osnovu ovog rada uzeta je vaspitna vrednost basne, kao i njen
celokupni kulturni, religijski i socijalni značaj.
U tom cilju ispitivani su stavovi i mišljenja nastavnika o basni, a vršen je
i eksperiment sa paralelnim grupama koji je pokazao da je realizacijom
eksperimentalnog programa moguće uticati na razvijanje socijalne inteligencije
učenika.
Ovaj rad predstavlja i pokušaj da se ukaže na značaj uvođenja metodičko
inovativnih pristupa u nastavi srpskog jezika i književnosti, kao i na mogućnosti
njihove primene na primeru basne u mlađim razredima osnovne škole.
Abstract (en)
The subject of this paper are fables because they collect rich life experience from the earliest times untill today. Nearly all types of motives and possibilities of human behavior are expressed in them, as well as character traits and relationships. All this is expressed in a very concise fable quite vividly. This way of artistic design gives the students interest and provides an opportunity for in-depth analysis of the meaning of each fable.
For the starting point of this paper an educational value of fables is taken, as well as its cultural, religious and social significance. For this purpose we examined the attitudes and opinions of teachers regarding fables and carried out the experiment with parallel groups, which showed that the implementation of the experimental program can affect the development of social intelligence of tudents.
This paper is an attempt to highlight the importance of introducing innovative
methodological approach in the Serbian language and literature, as well as the possibilities of their application to the example of fables in the lower grades in Elementary school.
Authors Key words
basna, metodički pristup, tradicionalna, inovativno-
problemska nastava, interpretacija, recepcija
Authors Key words
Književnost
Classification
tradicionalna nastava
Subject
inovativno-problemska nastava
Subject
interpretacija
Type
monograph
text - theses
Text
Abstract (sr)
Za temu ovog rada odabrana je basna iz razloga što je u basnama sakupljeno bogato životno iskustvo od najstarijih vremena do danas. U njima su veoma dobro izražene gotovo sve vrste i mogućnosti motiva ponašanja ljudi, njihovih karakternih osobina i međusobnih odnosa. Sve to izraženo je u basnama veoma sažeto a istovremeno slikovito. Takav način umetničkog oblikovanja izaziva interesovanje učenika i pruža mogućnost za dublju analizu značenja svake pojedinačne basne.
Za polaznu osnovu ovog rada uzeta je vaspitna vrednost basne, kao i njen
celokupni kulturni, religijski i socijalni značaj.
U tom cilju ispitivani su stavovi i mišljenja nastavnika o basni, a vršen je
i eksperiment sa paralelnim grupama koji je pokazao da je realizacijom
eksperimentalnog programa moguće uticati na razvijanje socijalne inteligencije
učenika.
Ovaj rad predstavlja i pokušaj da se ukaže na značaj uvođenja metodičko
inovativnih pristupa u nastavi srpskog jezika i književnosti, kao i na mogućnosti
njihove primene na primeru basne u mlađim razredima osnovne škole.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.